IMT204 İç Mekanda Mimari Sitiller

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT204
Ad İç Mekanda Mimari Sitiller
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN


Dersin Amacı

Rönesans döneminden Endüstri devrimine kadar geçen süreçte içmekan - mobilya tasarımının geçirdiği evrelerin, toplumsal değişimlerin ışığında ele alınması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Rönesans döneminde sanat ve mimarlık, Barok sanat, mimarlık, içmekan tasarımı, Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı, Osmanlı Sarayları - içmekan düzeninde değişim, Neoklasik döneme genel bakış

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-) Mobilya Stilleri, Yrd. Doç. Dr. Rahmi Aras, Gazi Üniversitesi Yayınları 2-) Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Ali Gürtekin/Mehmet Oğuz, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları

Notlar

Ders notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mobilya ve iç mekan tasarım tarihi konusunda araştırma yapma ve analizleme becerisine sahip olur.
ÖÇ02 Çağdaş tasarıma etki eden tarihsel ögeler konusunda bilinçlenir..
ÖÇ03 İç mekan tasarımının tarih boyunca gelişimi konusunda açıklar.
ÖÇ04 Çeşitli mobilya tipolojilerinin tarih boyunca gelişimini kavrar.
ÖÇ05 Tarihsel süreçlerin tasarıma katkısı konusunda bilinçlenir.
ÖÇ06 İç mekan tasarımı konusunda bilgilenir ve donanım sahibi olur.
ÖÇ07 Rönesans dönemimi tasarımlarını öğrenir.
ÖÇ08 20. Yüzyıl mimari akımlarını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rönesans'tan Endüstri dönemine toplumsal değişimler ışığında mobilya ve içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Rönesans döneminde sanat ve mimarlık Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rönesans döneminde mobilya - içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Barok sanat, mimarlık, içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Barok mobilya ve içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Rejans dönemde mobilya - içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Osmanlı Sarayları - içmekan düzeninde değişim Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Osmanlı Saray Mobilyası Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Osmanlı Saray Mobilyası Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Neoklasik döneme genel bakış Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Neoklasik dönem mobilya stilleri Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Thomas Chippendale mobilyası Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönemler boyu sedir Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS