STJ206 Staj Değerlendirme

8 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STJ206
Ad Staj Değerlendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerimizin, öğrenimleri sırasında kazandıkları teorik bilgileri uygulamayla pekiştirmeleri ve becerilerini geliştirir

Dersin İçeriği

Bu stajda öğrenciler, İç Mekan Tasarımı programında almış oldukları eğitimi iş ortamına aktararak mesleğinin gerektirdiği şekilde tasarımlar yapma olanağı bulup, 30 günlük staj süresince iş yerini gözleyerek orada yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çukurova Üniversitesi Staj Yönergesi

Notlar

Yaşar TÜFEKLİ Basılmamış ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Staj yaptıkları kurumda, tasarım, çizim ve yeni ürünler ortaya koyma ile ilgili yaptıkları uygular
ÖÇ02 İş ortamında karşılaşılan problemleri yerinde görür
ÖÇ03 Kendi bilgi ve becerilerini iş sahasında uygular
ÖÇ04 İş yeri disiplini öğrenir.
ÖÇ05 İş hayatı ve iş eğitiminin gereksinimlerini öğrenir.
ÖÇ06 Mezun olduktan sonra çalışabileceği iş imkanlarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Staj yaptıkları kurumda gözlem-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Staj yaptıkları kurumda gözlem-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Staj yaptıkları kurumda uygulama-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Staj yaptıkları kurumda uygulama-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Staj yaptıkları kurumda eğitim-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Staj yaptıkları kurumda eğitim-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-1 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-2 İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 202
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,08
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 05:17