Genel Bilgi
Kod | IMT214 |
Ad | Röleve |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Restorasyona esas olabilecek karmaşık malzemeli (taş, ahşap, tuğla, metal, çini vb.) geleneksel bir yapı/yapı bölümü veya yapı elemanının rölövesinin çıkarılması, bozulma nedenlerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması, restorasyon veya restitüsyon projelerinin hazırlanmasında yeterli bilgi ve becerisinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Rölöve için gerekli çizim aletleri, izdüşüm metotları, rölöve çizimleri, parçadan kesit çıkarma vb. Belgeleme sistemleri, Ölçme, kaydetme, değerlendirme çizimde ölçek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uluengin, Bülent, M, Rölöve, Yem Yayın Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Notlar
Ahunbay, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın,1996, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rölövenin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ02 | Rölöve ölçüm tekniklerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Ölçülecek bir yapının tarihi araştırmasını yapar. |
ÖÇ04 | Ölçülecek bir yapının teknik olarak fotoğrafını çeker. |
ÖÇ05 | Rölövenin tanımını ve tarihçesini öğrenir. |
ÖÇ06 | Verilen bir mimari eserin kesit görünüşlerini çizer. |
ÖÇ07 | Malzemeye ve bozulma türüne göre koruma ve yenileme yöntemlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rölöve dersi genel tanıtım, bilgilendirme. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Rölöve tanımı, rölöve ölçümü için gerekli alet, cihaz ve tekniklerin tanıtımı. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çizgiler, anlamları, plan şeması oluşturma- taslak çıkarma, örtü ve geçişlerin planda ifadesi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Plan rölövesi çıkarma, kesit, cephe alıştırmaları, detay çizimlerinde esaslar. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Rölöve ölçüm teknikleri, rölövede kullanılan aletler, rölöve projeleri kontrolü, örnek rölöveler, bir ev krokisinin rölöve çizimi. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Rölöve ön araştırma teknikleri, rölöve projeleri kontrolü, alınan krokilerin çizimi. Rölövede plan krokisi, projelerin kontrol edilmesi, plan krokisi çizimi. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Rölövede fotograf kullanımı, projelerin kontrol edilmesi, fotograftan yararlanılarak alınan ölçüler ile çizim yapılması. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rölövede merdiven ölçü alma teknikleri, projelerin kontrol edilmesi, merdiven çizimi yapılması. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Rölövede kesit ve görünüş çizim teknikleri, projelerin kontrol edilmesi, kesit çizimi yapılması. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Restitüsyon ve restorasyon tanımı, projelerin kontrol edilmesi, çizim yapılması sistem detayı çizimi yapılması. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Restorasyon prensipleri, projelerin kontrol edilmesi, görünüş çizimi yapılması. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Restorasyonda malzeme kullanımı, projelerin kontrol edilmesi, örnek restorasyon çizimi. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Projelerin kontrol edilmesi örnek çalışma. | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Final sınavına hazırlık | Konuların tekrarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |