IMT214 Röleve

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT214
Ad Röleve
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Restorasyona esas olabilecek karmaşık malzemeli (taş, ahşap, tuğla, metal, çini vb.) geleneksel bir yapı/yapı bölümü veya yapı elemanının rölövesinin çıkarılması, bozulma nedenlerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması, restorasyon veya restitüsyon projelerinin hazırlanmasında yeterli bilgi ve becerisinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Rölöve için gerekli çizim aletleri, izdüşüm metotları, rölöve çizimleri, parçadan kesit çıkarma vb. Belgeleme sistemleri, Ölçme, kaydetme, değerlendirme çizimde ölçek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uluengin, Bülent, M, Rölöve, Yem Yayın Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.

Notlar

Ahunbay, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın,1996, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rölövenin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını açıklar.
ÖÇ02 Rölöve ölçüm tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Ölçülecek bir yapının tarihi araştırmasını yapar.
ÖÇ04 Ölçülecek bir yapının teknik olarak fotoğrafını çeker.
ÖÇ05 Rölövenin tanımını ve tarihçesini öğrenir.
ÖÇ06 Verilen bir mimari eserin kesit görünüşlerini çizer.
ÖÇ07 Malzemeye ve bozulma türüne göre koruma ve yenileme yöntemlerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rölöve dersi genel tanıtım, bilgilendirme. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Rölöve tanımı, rölöve ölçümü için gerekli alet, cihaz ve tekniklerin tanıtımı. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çizgiler, anlamları, plan şeması oluşturma- taslak çıkarma, örtü ve geçişlerin planda ifadesi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Plan rölövesi çıkarma, kesit, cephe alıştırmaları, detay çizimlerinde esaslar. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Rölöve ölçüm teknikleri, rölövede kullanılan aletler, rölöve projeleri kontrolü, örnek rölöveler, bir ev krokisinin rölöve çizimi. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Rölöve ön araştırma teknikleri, rölöve projeleri kontrolü, alınan krokilerin çizimi. Rölövede plan krokisi, projelerin kontrol edilmesi, plan krokisi çizimi. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Rölövede fotograf kullanımı, projelerin kontrol edilmesi, fotograftan yararlanılarak alınan ölçüler ile çizim yapılması. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rölövede merdiven ölçü alma teknikleri, projelerin kontrol edilmesi, merdiven çizimi yapılması. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Rölövede kesit ve görünüş çizim teknikleri, projelerin kontrol edilmesi, kesit çizimi yapılması. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Restitüsyon ve restorasyon tanımı, projelerin kontrol edilmesi, çizim yapılması sistem detayı çizimi yapılması. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Restorasyon prensipleri, projelerin kontrol edilmesi, görünüş çizimi yapılması. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Restorasyonda malzeme kullanımı, projelerin kontrol edilmesi, örnek restorasyon çizimi. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Projelerin kontrol edilmesi örnek çalışma. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Final sınavına hazırlık Konuların tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36