ZTP112 Hayvan Yetiştirme İlkeleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP112
Ad Hayvan Yetiştirme İlkeleri
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN TORUN


Dersin Amacı

Çiftlik hayvanlarında en uygun yetiştirme tekniklerini kullanarak hangi miktar ve kalitede verim alınabileceğinin yöntemlerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Zootekninin konusu ve anlamı, Hayvancılığın ülke ve tarım ekonomisine faydaları, Üretim sistemleri, Evciltme, Tür ve ırk, Hibridasyon, Çiftlik hayvanlarında üreme, Hayvan ıslahı, Sığır yetiştiriciliği, Koyun yetiştiriciliği, Keçi yetiştirme, Kanatlı yetiştirme, Hayvan besleme, Pratik yetiştirme işleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ilgili literatür

Notlar

uygulama


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvan yetiştirme hakkında bilgi edinir
ÖÇ02 Hayvancılıkta üretim sistemlerini bilir
ÖÇ03 Hayvanların üreme ve ıslahı konularında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 zootekninin tarifi, özel ve genel zootekni hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Adaptasyon, bakım besleme ve Üretim konusunda bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zootekninin konusu ve önemi Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hayvancılığın ülke ve tarım ekonomisine sağladığı faydalar Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hayvancılıkta üretim sistemleri Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Evciltme, hayvan tür ve ırkları. Irk özellikleri Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hibridasyon Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çiftlik hayvanlarında üreme Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hayvan ıslahı Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Büyükbaş yetiştiriciliği Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Küçükbaş yetiştiriciliği Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kanatlı yetiştiriciliği Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yetiştirme ve büyütme işlemleri Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Et, süt, yumurta, yapağı ve tiftik üretimi Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yemler ve hayvan besleme Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Dinleme ve anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS