Genel Bilgi
Kod | IST240 |
Ad | Meslek Resmi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İklimlendirme ve soğutma projelerinde kullanılan sembolleri çizebilme, İklimlendirme ve soğutma sistem projeleri çizebilme amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimleri, proje ve diyagramları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Bilgili, M., Şimşek E., Polat Y., Dinçer R., Yaşar A., Meslek Resmi, Adana MYO 63, Adana 2009. 2- Hüseyin Bulgurcu, Endüstriyel Teknik Öğretim Okulları için Soğutma ve İklimlendirme Meslek Resmi, Ankara 2001.
Notlar
1- Hüseyin Bulgurcu, Havalandırma Tesisatı, MMO Yayını 650, İstanbul 2015. 2- Yamankaradeniz R. , Horuz İ., Coşkun S., Kaynaklı Ö., Yamankaradeniz N., İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklimlendirme soğutma sistemleri ve sistem elemanlarını ve sembollerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Havalandırma ve klima sistem sembollerini çizer. |
ÖÇ03 | İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizer. |
ÖÇ04 | İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanları projelerde okur. |
ÖÇ05 | Isıtma sistemi bağlantı elemanlarını çizer. |
ÖÇ06 | Isıtma sistemleri detay çizimleri yapar. |
ÖÇ07 | Soğutma sistemleri detay çizimleri yapar. |
ÖÇ08 | İklimlendirme sistemleri detay çizimleri yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Soğutma sistemlerinde kullanılan semboller. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ev tipi buzdolaplarının , karlanmasız buzdolaplarının kesit ve görünüş resimleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Market (kasap) tipi buzdolabının, su, süt ve meşrubat tipi soğutucuların , şerbetlik kesit ve görünüş resimleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Sanayi tipi ve vitrin tipi buzdolaplarının, dondurma makinelerinin, buz makinelerinin patlamış resimleri, çok basınçlı ve kademeli mekanik soğutma devreleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Havalandırma ve klima sistemlerinde kullanılan semboller. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Hücreli aspiratör, iklimlendirme santrali, iklimlendirme santralinin tesisat bağlantıları. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Tek kanallı havalandırma sistemi. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Merkezi sıcak su tesisatı önden görünüşü ve üstten görünüşü. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Çift kanallı havalandırma sistemi. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Sulu ve havalı bir iklimlendirme sistemleri, Amerikan tipi bir merkezi iklimlendirme projeleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Isıtma sistemleri bağlantı şemaları. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Yakıt tankı, mazot tankı, genleşme parçası (Omega), boru galerisi detay çizimleri, mesnet detayları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Boyler kızgın su devresi çizimleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Boyler kızgın su devresi ve 3-yollu otomatik kontrol vanası bağlantı çizimleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |