IST240 Meslek Resmi

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IST240
Ad Meslek Resmi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK


Dersin Amacı

İklimlendirme ve soğutma projelerinde kullanılan sembolleri çizebilme, İklimlendirme ve soğutma sistem projeleri çizebilme amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimleri, proje ve diyagramları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Bilgili, M., Şimşek E., Polat Y., Dinçer R., Yaşar A., Meslek Resmi, Adana MYO 63, Adana 2009. 2- Hüseyin Bulgurcu, Endüstriyel Teknik Öğretim Okulları için Soğutma ve İklimlendirme Meslek Resmi, Ankara 2001.

Notlar

1- Hüseyin Bulgurcu, Havalandırma Tesisatı, MMO Yayını 650, İstanbul 2015. 2- Yamankaradeniz R. , Horuz İ., Coşkun S., Kaynaklı Ö., Yamankaradeniz N., İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İklimlendirme soğutma sistemleri ve sistem elemanlarını ve sembollerini tanımlar.
ÖÇ02 Havalandırma ve klima sistem sembollerini çizer.
ÖÇ03 İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizer.
ÖÇ04 İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanları projelerde okur.
ÖÇ05 Isıtma sistemi bağlantı elemanlarını çizer.
ÖÇ06 Isıtma sistemleri detay çizimleri yapar.
ÖÇ07 Soğutma sistemleri detay çizimleri yapar.
ÖÇ08 İklimlendirme sistemleri detay çizimleri yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Soğutma sistemlerinde kullanılan semboller. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ev tipi buzdolaplarının , karlanmasız buzdolaplarının kesit ve görünüş resimleri İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Market (kasap) tipi buzdolabının, su, süt ve meşrubat tipi soğutucuların , şerbetlik kesit ve görünüş resimleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Sanayi tipi ve vitrin tipi buzdolaplarının, dondurma makinelerinin, buz makinelerinin patlamış resimleri, çok basınçlı ve kademeli mekanik soğutma devreleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Havalandırma ve klima sistemlerinde kullanılan semboller. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Hücreli aspiratör, iklimlendirme santrali, iklimlendirme santralinin tesisat bağlantıları. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Tek kanallı havalandırma sistemi. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Merkezi sıcak su tesisatı önden görünüşü ve üstten görünüşü. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Çift kanallı havalandırma sistemi. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Sulu ve havalı bir iklimlendirme sistemleri, Amerikan tipi bir merkezi iklimlendirme projeleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Isıtma sistemleri bağlantı şemaları. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Yakıt tankı, mazot tankı, genleşme parçası (Omega), boru galerisi detay çizimleri, mesnet detayları İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Boyler kızgın su devresi çizimleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Boyler kızgın su devresi ve 3-yollu otomatik kontrol vanası bağlantı çizimleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS