BBT320 Toprak Teknolojisi

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT320
Ad Toprak Teknolojisi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı

Kilin, toprak teknolojisinde kullanım alanları, Seramik malzeme olarak kullanımı ve uygulama şekilleri, Seramik hammadde olarak kullanılan toprak ve özellikleri

Dersin İçeriği

Toprağın kullanım alanları ve Toprak-Seramik Teknolojiisi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak teknolojisini ve uygulamalarını bilir ve geliştirir
ÖÇ02 Seramik hammade olarak kullanılan toprakların özelliklerini sıralayabilir
ÖÇ03 Seramik hammadde olarak kullanılan toprakların endüstride kullanım bilir ve uygulayabilir
ÖÇ04 Seramik hammaddelerin endüstride kullanımını açıklar
ÖÇ05 Seramik Hammaddelerin fırınlama süreçlerini tanımlar
ÖÇ06 Tarım dışı toprak kullanımını tanımlar
ÖÇ07 Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlayacak beslenme programlarını hazırlayabilme yetisine sahip olur
ÖÇ08 Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarını tasarlar
ÖÇ09 Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizleri ve yorumu konusunda yetkinlik kazanır
ÖÇ10 Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama
ÖÇ11 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme
ÖÇ12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
ÖÇ13 Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak
ÖÇ14 Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme
ÖÇ15 Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak nedir, Toprak ile ilgili terimler nelerdir konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toprağın kullanıldığı alanlar ve seramik nedir konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seramik Teknolojisi nedir, Seramiğin tanımı ve tarihçesi, Seramik malzemenin önemi. Seramiğin kullanım alanları. Seramik ürünlerin sınıflandırılması. konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seramik Hammaddeleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seramik Hammaddelerin özellikleri, konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Toprağın kullanıldığı alanlar konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Toprak ve Kil çeşitleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Killerin özellikleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Seramik hammaddelerin fırınlama süreçlerindeki davranış ve özellikleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Seramik hammaddelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Seramik hammadde olacak toprak çeşitleri konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Seramik hammaddeleri ve toprak ilişkisi konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Çeşitli kil örneklerinden seramik çamur hazırlama konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama çalışması konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yapılan çalışmaların ürüne dönüşmesi konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS