TYP466 Fertigasyon

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYP466
Ad Fertigasyon
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ


Dersin Amacı

1) Damla sulama ile gübrelemenin temel ilkelerini (sistem, bitki, çevre ve ekonomi) farklı kültür bitkileri için değerlendirebilme 2) Damla sulama ile gübreleme önerisinde teknik bilgi ve verileri kullanabilme 3) Damla sulama ile gübreleme programlarını hazırlayabilme becerisi kazanabilme 4) Damla sulama ile gübreleme programlarının pratikte uygulama becerisini geliştirme 5) Damla sulama ile gübrelemenin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirme yetisi kazanılması. 6) Damla sulama ile gübrelemede ortaya çıkan problemlere pratik çözüm getirme yeteneği kazanabilme

Dersin İçeriği

Damla sulama yöntemi, gübreler ve gübrelerin özellikleri, toprak bitki su ilişkileri, fertigasyon uygulamalarının avantaj ve dezavantajları, uygulamalar esnasında karşılaşılan problemler

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Damla sulama ile gübrelemenin temel ilkelerini (sistem, bitki, çevre ve ekonomi) farklı kültür bitkileri için değerlendirebilme
ÖÇ02 Damla sulama ile gübreleme önerisinde teknik bilgi ve verileri kullanabilme
ÖÇ03 Damla sulama ile gübreleme programlarını hazırlayabilme becerisi kazanabilme
ÖÇ04 Damla sulama ile gübreleme proğramlarının pratikte uygulama becerisini geliştirme
ÖÇ05 Damla sulama ile gübrelemenin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirme yetisi kazanılması.
ÖÇ06 Damla sulama ile gübrelemede ortaya çıkan problemlere pratik çözüm getirme yeteneği kazanabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, ve ilgili literatürlerin (kaynakların) tanıtımı Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Damla Sulamaya Giriş Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Fertigasyona Giriş Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Fertigasyonun Avantajları ve Dezavantajları Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
5 Toprak ve Su Özellikleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Gübreler Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Gübrelerin Özellikleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gübre Uygulama Yöntemleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Stok çözeltilerin hazırlanması ve sulama suyuna besin elementlerinin enjeksiyon yöntemleri: II Dağıtıcı Sistemler: Basınçl tank (By-Pass) yöntemi, Membranlı tank yöntemi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Damlatıcılarda tıkanma nedenleri ve olası çözüm yolları Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Damla sulama ile gübreleme programlarının hazırlanması ilkeleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
13 Gübre Uygulama Yöntemleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Domateste Gübre Teknolojisi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 Narenciye de Gübre Teknolojisi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav