MU438 Mesleki Projelendirme

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU438
Ad Mesleki Projelendirme
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ


Dersin Amacı

Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir

Dersin İçeriği

Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir.
ÖÇ02 Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir.
ÖÇ03 Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir.
ÖÇ04 Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir.
ÖÇ05 Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir.
ÖÇ06 Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
9 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları