Genel Bilgi
Kod | IST234 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamak.
Dersin Ön Koşulu
İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini almış ve başarılı olmuş olmak
Kaynaklar
Staj ders notları.
Notlar
Staj yapılan kurum eğitim notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçlerini kullanır. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İş yerinde iş ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır. |
ÖÇ08 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri belirlenmesi | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | İşyeri ile ilgili evrakların kontrolü | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Staj eğitimi | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | İşyeri eğitimi uygulama 1 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | İşyeri eğitimi uygulama 2 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | İşyeri eğitimi uygulama 3 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | İşyeri eğitimi uygulama 4 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | İşyeri eğitimi uygulama 5 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | İşyeri eğitimi uygulama 6 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | İşyeri eğitimi uygulama 7 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | İşyeri eğitimi uygulama 8 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | İşyeri eğitimi uygulama 9 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | İşyeri eğitimi uygulama 10 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | İşyeri eğitimi uygulama 11 | Yapılacak İş hakkında bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 30 | 480 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 9 | 63 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 551 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,04 | ||
AKTS | 22 AKTS |