GZT101 İletişime Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT101
Ad İletişime Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ONUR DURSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, iletişimin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişime Giriş dersi, İletişim süreci, İletişim biçimleri, Kitle, Kitle İletişim Araçları, Kitle iletişim kuramları, Tarihsel gelişim: yazıdan internete, Dil ve göstergeler, anlam ve göstergeler,iletişim etiği ve meslek etiği, kişilerarası, gruplararası, örgütlerarası ve uluslararası iletişim gibi konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Toplumsal İletişim (Nurçay Türkoğlu), İletişime Giriş (Nazife Güngör), İletişime Giriş (İrfan Erdoğan), İletişim Çalışmalarına Giriş (John Fiske)

Notlar

Toplumsal İletişim (Nurçay Türkoğlu), İletişime Giriş (Nazife Güngör), İletişime Giriş (İrfan Erdoğan), İletişim Çalışmalarına Giriş (John Fiske)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal İletişimin araçsal ve amaçsal alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
ÖÇ02 Alandaki temel kavramlardan haberdar olur.
ÖÇ03 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır.
ÖÇ04 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir.
ÖÇ05 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırdedebilir.
ÖÇ06 Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin tanıtımı, Toplumsal İletişim, s. 13-19, İletişimin ABCsi giriş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İletişimin Tanımlanması ve Tarihçesi Toplumsal İletişim, s. 19-36 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İletişim Süreci ve Öğeleri Toplumsal İletişim, s. 36-42 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İletişim Türleri: Sözlü, Yazılı ve Sözlü Olmayan (Sözsüz). Toplumsal İletişim, s. 42-106 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kitle iletişimi, kitle iletişimin temel özellikleri, kitle iletişim araçları Toplumsal İletişim, s. 106-113 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İletişimde Temel Modeller Toplumsal İletişim, s. 113-120 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İletişimde Etki Modelleri Toplumsal İletişim, s. 58-69 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Toplumsal İletişim Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim kanalları: Teknikler İşlenmiş bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dil ve Göstergeler Toplumsal İletişim kitabı, s. 141-152, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Anlam ve göstergeler Toplumsal İletişim kitabı, s. 99-106, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İletişim ve etik İletişim Sözlüğü, ekonomi politik, kamuoyu maddeleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İletişim Türleri: Kişilerarası İletişim, Grup İletişimi ve Örgüt İletişimi Güncel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İletişim türleri: uluslararası iletişim ve siyasal iletişim Ders notları, internet kaynağı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Tüm kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:42