Genel Bilgi
Kod | GZT101 |
Ad | İletişime Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR DURSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, iletişimin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişime Giriş dersi, İletişim süreci, İletişim biçimleri, Kitle, Kitle İletişim Araçları, Kitle iletişim kuramları, Tarihsel gelişim: yazıdan internete, Dil ve göstergeler, anlam ve göstergeler,iletişim etiği ve meslek etiği, kişilerarası, gruplararası, örgütlerarası ve uluslararası iletişim gibi konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Toplumsal İletişim (Nurçay Türkoğlu), İletişime Giriş (Nazife Güngör), İletişime Giriş (İrfan Erdoğan), İletişim Çalışmalarına Giriş (John Fiske)
Notlar
Toplumsal İletişim (Nurçay Türkoğlu), İletişime Giriş (Nazife Güngör), İletişime Giriş (İrfan Erdoğan), İletişim Çalışmalarına Giriş (John Fiske)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal İletişimin araçsal ve amaçsal alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
ÖÇ02 | Alandaki temel kavramlardan haberdar olur. |
ÖÇ03 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır. |
ÖÇ04 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırdedebilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, | Toplumsal İletişim, s. 13-19, İletişimin ABCsi giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İletişimin Tanımlanması ve Tarihçesi | Toplumsal İletişim, s. 19-36 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim Süreci ve Öğeleri | Toplumsal İletişim, s. 36-42 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İletişim Türleri: Sözlü, Yazılı ve Sözlü Olmayan (Sözsüz). | Toplumsal İletişim, s. 42-106 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kitle iletişimi, kitle iletişimin temel özellikleri, kitle iletişim araçları | Toplumsal İletişim, s. 106-113 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İletişimde Temel Modeller | Toplumsal İletişim, s. 113-120 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İletişimde Etki Modelleri | Toplumsal İletişim, s. 58-69 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Toplumsal İletişim | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim kanalları: Teknikler | İşlenmiş bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dil ve Göstergeler | Toplumsal İletişim kitabı, s. 141-152, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Anlam ve göstergeler | Toplumsal İletişim kitabı, s. 99-106, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İletişim ve etik | İletişim Sözlüğü, ekonomi politik, kamuoyu maddeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İletişim Türleri: Kişilerarası İletişim, Grup İletişimi ve Örgüt İletişimi | Güncel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İletişim türleri: uluslararası iletişim ve siyasal iletişim | Ders notları, internet kaynağı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Tüm kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |