Genel Bilgi
Kod | GZT107 |
Ad | Ekonomiye Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer Tuğsal DORUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer Tuğsal DORUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, iktisat biliminin kapsamını, hanehalkı ve firma olarak ekonomik karar birimlerinin davranışları incelenmesi, fayda kuramı, firma davranışı gibi temel konuların incelenmesidir. Ders temel olarak mikro ekonomi ağırlıklıdır ve analitik incelemelere yer vermektedir.
Dersin İçeriği
Ana Kavramlar ve Temel Sorunlar, Fiyat Teorisine Giriş, Talep Yasası ve Özellikleri,Arz Yasası ve Özellikleri, Tüketici Teorisi ve Temel Kavramlar,Üretici Teorisi,Firma Teorisine Giriş, Tam Rekabet Piyasası, Aksak Rekabet Piyasası,Monopol, Monopollü Rekabet Piyasası, Oligopol, Gelir Dağılımı Politikası
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tümay Ertek. (2010). Temel Ekonomi. Beta Basım Yayın.
Notlar
Yok.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır |
ÖÇ02 | İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir |
ÖÇ03 | İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenir |
ÖÇ04 | Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlar |
ÖÇ05 | Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomiyle İlgili Temel Kavramlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Talep ve Arz | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Kısmi Piyasa Dengesi, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Esneklik uygulamaları ve Tüketici Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Fayda (Kardinal Yaklaşım),Fayda (Ordinal Yaklaşım) | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Tüketici Dengesi, Üretici Teorisi ve Üretim Fonksiyonu | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Optimal Faktör Bileşimi, Maliyet Analizi ve Fiyat Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kar maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Monopol, Monopson, Çift Monopol, Monopollü Rekabet ve Oligopol | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Üretim Faktörleri Fiyat Analizi ve Üretim Faktör Fiyatlaması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Emek ve Ücret; Toprak ve Rant | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Sermaye ve Faiz; Girişim ve Kar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Güncel Konular, Vaka Analizleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |