GZT205 Temel Fotoğrafçılık

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT205
Ad Temel Fotoğrafçılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı,amatör fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramların kazanılması, fotoğraf tarihiyle ilgili temel bilgi edinilmesi ,fotoğrafla ilgili malzemelerin tanınması ve bunların kullanım becerisinin kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

Fotoğraf makinelerinin değişik ölçütlere göre sınıflandırılması, fotoğrafik görüntünün tarihi, fotoğraf makinesi parçaları, diyafram ve örtücü özellikleri, objektif ve türleri, ışık, pozlama modları, filmler, özellikleri ve yapıları, dijital fotoğrafçılık, yardımcı fotograf aksesuarlar ve flaş kullanımı, görsel kompozisyon.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Basın Fotoğrafçılığı Pierre - Jean Amar Kırmızı Yayınları.Kontrast Sayı 23, Mayıs-Haziran 2011 / Basın Fotoğrafçılığı .https://drive.google.com/file/d/1yc3TmSl3yf8ghniBR4bdrqQOC3TTD-Si/view. Basında Fotoğrafçılık, Suat Sezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay.

Notlar

Görsel Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanır.
ÖÇ02 Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilir.
ÖÇ03 Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilir.
ÖÇ04 Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilir.
ÖÇ05 Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilir.
ÖÇ06 Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fotoğrafın tarihcesi. A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fotoğraf Makineleri: Film boyutuna, Bakaç sistemlerine, Netleme sistemlerine göre A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dijital Fotoğraf Makineleri A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Objektif, Objektif Çeşitleri A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Diyafram, Enstantene, Iso A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Fotoğraf Makinesi Modları, Fotoğraf Makinesi Aksesuarları A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Fotoğrafçılıkta Işık ve Filtreler A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fotoğrafta Kompozisyon A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Basın Fotoğrafçılığı Basın Fotoğrafçılığı Pierre - Jean Amar Kırmızı Yayınları.Kontrast Sayı 23, Mayıs-Haziran 2011 / Basın Fotoğrafçılığı .https://drive.google.com/file/d/1yc3TmSl3yf8ghniBR4bdrqQOC3TTD-Si/view. Basında Fotoğrafçılık, Suat Sezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Fotoğraf uygulaması için stüdyo çekimleri. A' dan Z' ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu. Say Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Fotoğraf uygulaması için dış mekan çekimleri A' dan Z' ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu. Say Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Basın fotoğrafçılığı uygulamaları için konu seçimi Haber araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Basın fotoğrafçılığı uygulamaları Planlama, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi Gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma,araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 105
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,20
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:14