Genel Bilgi
Kod | GZT211 |
Ad | Bilişim Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT KARA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtmak, işletim sistemi ile İnternet ve İnternet uygulamalarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmektir.
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar bilgileri, Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin web sitesinden çevrimiçi olarak erişilebilir.
Notlar
Derste verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
ÖÇ02 | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir |
ÖÇ03 | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
ÖÇ04 | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
ÖÇ05 | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir |
ÖÇ06 | Zamanı verimli ve planlı kullanır |
ÖÇ07 | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
ÖÇ08 | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
ÖÇ09 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
ÖÇ10 | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur |
ÖÇ11 | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır |
ÖÇ12 | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
ÖÇ13 | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
ÖÇ14 | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder |
ÖÇ15 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel terimler ve kavramlar. Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, bit, Byte kavramları, İşletim Sistemleri. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
2 | Windows işletim sistemine giriş. Masaüstü, Görev çubuğu, İnternet explorer, Belgeler, Geri dönüşüm kutusu.Başlat Menüsü. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Programlar, Ayarlar ve Denetim Masası, Donatılar ,Sistem araçları. Windows gezgini ve menüleri. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Dosya ve klasör yaratma,silme, arama,bulma, yeniden adlandırma, sıkıştırma, kopyalama ve taşıma, Farklı Dosya yapıları, Kısayol yaratma. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde değişiklik yapma | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Kelime işlem programında tablolar, listeler oluşturma, küçük resim, dosyadan resim ekleme. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Metin yazma uygulamaları. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
9 | Kelime işlem uygulamaları. | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | İnternet temel terimleri ve kavramları | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | FTP kullanımı ve Webde gezinme | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Arama Motorları ve E-posta | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Notlardan ilgili bölümler çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |