GZT301 Gazetecilik Uygulamaları

5 AKTS - 1-3 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT301
Ad Gazetecilik Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ONUR DURSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ONUR DURSUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrenciye genel bir gazetecilik süreci işleyişi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Uygulama ağırlıklı olan bu ders, öğrencinin gazetecilik alanındaki pratikleri öğrenmesini ve uygulayabilmesini sağlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders uygulamaya dayalı bir derstir. Ders, haber uygulamasından yayıncılık uygulamalarına kadar olan sürecin ayrıntılı bir tanımını içerir. Haber toplama ve yazma, fotoğrafların düzeni ve kullanımı gibi konularda pratik bilgiler verilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Adobe Grafik Tasarım Uzmanlığı Seti

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haber toplama ve yazma süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Haber dağıtım süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Sayfa tasarım ve fotoğraf işleme süreçlerini öğrenir.
ÖÇ04 Baskı teknikleri hakkında bilgiler edinir ve baskı teknolojisini öğrenir.
ÖÇ05 Teknoloji ve medya ilişkisini uygulamalı olarak öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Haber toplama ve yazma bilgisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Gazete tasarımı 1 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Gazete tasarımı 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Gazete tasarımı 3 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Gazete tasarımı 4 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Okuma ve Örnek inceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Photospoh kullanım bilgisi 1 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Photospoh kullanım bilgisi 2 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Photospoh kullanım bilgisi 3 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Indesign kullanım bilgisi Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Indesign kullanım bilgisi 1 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Indesign kullanım bilgisi 2 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Indesign kullanım bilgisi 3 Ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Örnek inceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Örnek inceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 12:14