GZT404 STAJ DEĞERLENDİRME

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT404
Ad STAJ DEĞERLENDİRME
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serkan BULUT


Dersin Amacı

Medya ve kurumsal iletişim endüstrilerinde deneyimsel öğrenim fırsatları sağlamak.

Dersin İçeriği

Staj koşulları ve gerekliliklerinin anlatılması.

Dersin Ön Koşulu

3. Sınıf sonrası başvurmak

Kaynaklar

BEKTAŞ, M., & TUĞAY, O. (2016). Sosyal Bilimler Alanında Staj Çalışmasının Yeri ve Önemini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya Isletme Fakültesi Dergisi, 8(2).

Notlar

COŞKUN, M., & GÜRER, M. İletişim Eğitiminde Staj Gerçeği-Sektör, Eğitim Kurumu Saha Çalışması. Selçuk İletişim, 13(2), 942-966.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Profesyonel iş yaşamının zorluklarını açıklar.
ÖÇ02 Ekip ile çalışma pratiği gerçekleştirip bu konuda öğrendiklerini, kolay ve zor taraflarını açıklar.
ÖÇ03 Sektörde bulunan biri olarak iletişim ağını genişletir ve yeni kişiler tanır.
ÖÇ04 Eğitim hayatında öğrendiği uygulamaları sahada nasıl uyguladığını öğrenir ve açıklar.
ÖÇ05 İş yaşamı için yeni kararlar almak için planlarını tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Staj yapılabilecek firmalar hakkında bilgi verme Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Staja başlanması Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 İş süreçlerinin takip edilmesi 1 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Staj yapanlardan bilgi alınması 1 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 İş süreçlerinin takip edilmesi 2 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 İş süreçlerinin takip edilmesi 3 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Staj yapanlardan bilgi alınması 2 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 1 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 2 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 1 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 2 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 3 Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Staj dosyasının teslim edilmesi Tartışma, Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS