Genel Bilgi
| Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
| GAZETECİLİK PR. | |
| Kod | GZT404 |
| Ad | STAJ DEĞERLENDİRME |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Serkan BULUT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medya ve kurumsal iletişim endüstrilerinde deneyimsel öğrenim fırsatları sağlamak.
Dersin İçeriği
Staj koşulları ve gerekliliklerinin anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
3. Sınıf sonrası başvurmak
Kaynaklar
BEKTAŞ, M., & TUĞAY, O. (2016). Sosyal Bilimler Alanında Staj Çalışmasının Yeri ve Önemini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya Isletme Fakültesi Dergisi, 8(2).
Notlar
COŞKUN, M., & GÜRER, M. İletişim Eğitiminde Staj Gerçeği-Sektör, Eğitim Kurumu Saha Çalışması. Selçuk İletişim, 13(2), 942-966.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Profesyonel iş yaşamının zorluklarını açıklar. |
| ÖÇ02 | Ekip ile çalışma pratiği gerçekleştirip bu konuda öğrendiklerini, kolay ve zor taraflarını açıklar. |
| ÖÇ03 | Sektörde bulunan biri olarak iletişim ağını genişletir ve yeni kişiler tanır. |
| ÖÇ04 | Eğitim hayatında öğrendiği uygulamaları sahada nasıl uyguladığını öğrenir ve açıklar. |
| ÖÇ05 | İş yaşamı için yeni kararlar almak için planlarını tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 5 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 5 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 4 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 5 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 5 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Staj yapılabilecek firmalar hakkında bilgi verme | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Staja başlanması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | İş süreçlerinin takip edilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Staj yapanlardan bilgi alınması 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | İş süreçlerinin takip edilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | İş süreçlerinin takip edilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Staj yapanlardan bilgi alınması 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 11 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Staj dosyasının teslim edilmesi | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||