ZTP374 Arı Ürünleri ve Önemi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP374
Ad Arı Ürünleri ve Önemi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA


Dersin Amacı

Arı ürünlerinin bal arıları ve insanlar açısından yararları, elde etme yöntemleri, kullanım alanları.

Dersin İçeriği

Bal arılarından elde edilen; bal, balmumu, polen, arı sütü, propolis ve arı zehirinin fiziksel ve kimyasal yapısı.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Kumova , U. 2018. Arı Ürünleri ve Önemi. Ders Notu. 82 sayfa. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu

Notlar

Free, J. B., 1992. Insect Pollination of Crops. Academic Press Harcourt Brace. Jovanovich Publishers. Crane, E., Walker, P., Day, R., 1984. Directory of Important World Honey Sources. International Bee Research Association. London. 1-384. Maurizio, A., Grafl, I., 1982. Das Trachtpflanzenbuch. Nektar und Polen. Die Wichtigsten Nahrungsquellen der Honigbiene. Munich. German Federal Republic. Ehrenwirth Verlag. 368 pp.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, bal, balmumu, polen, arı sütü, proplolis ve arı zehirinin kimyasal özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 Öğrenciler, bal, balmumu, polen, arı sütü, proplolis ve arı zehirinin fiziksel özelliklerini öğrenir
ÖÇ03 İşçi bal arılarının doğadan topladığı nektar, polen ve propolisin koloni yaşamı için önemini ve yararlarını öğrenir.
ÖÇ04 İşçi bal arılarının vücutlarında oluşturduğu arı sütü, balmumu ve arı zehirinin koloni için önemini ve yararlarını bilir.
ÖÇ05 Öğrenciler arı ürünlerinin üretim teknikleri hakkında temel ve uygulamalı bilgi edinir.
ÖÇ06 Arı ürünlerinin depolama, muhafaza teknolojisini, pazarlama tekniğini ve ekonomik girdisini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bal, polen, arı sütü, balmumu, propolis ve arı zehirinin tanımı ve özellikleri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Bal, balmumu, polen, arı sütü, proplolis ve arı zehirinin kimyasal özellikleri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bal, balmumu, polen, arı sütü, proplolis ve arı zehirinin fiziksel özellikleri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bal, balmumu, polen, arı sütü, proplolis ve arı zehirinin biyolojik özellikleri Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İşçi bal arılarının doğadan topladığı nektar, polen ve propolisin koloni yaşamı için önemi ve yararları. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 İşçi bal arılarının vücutlarında oluşturduğu arı sütü, balmumu ve arı zehirinin koloni için önemi ve yararları. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bal, polen, arı sütü, balmumu, propolis ve arı zehirinin kullanım alanları. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Soruların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arı ürünlerinin Dünya pazarındaki durumu, üretim ve tüketiminde karşılaşılan sorunlar. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Arı ürünlerinden, bal, polen ve propolisin üretim teknikleri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Arı ürünlerinden, arı sütü, balmumu ve arı zehirinin üretim teknikleri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Arı ürünlerinin işlenmesi, depolanması ve muhafaza edilme teknolojisi. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Arı ürünlerinin pazarlama tekniği ve ekonomik değeri. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Arı ürünlerinin apiterapide kullanım şekli ve insan sağlığı açısından yararları. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Arı ürünlerinde kullanılan standartlar ve yasal düzenlemeler. Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS