ZTP314 Özel Zootekni

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP314
Ad Özel Zootekni
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA


Dersin Amacı

çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi ve ıslahı hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

zootekniye giriş, hayvanlarda üreme, büyükbaş hayvan yetiştiriciliği, küçükbaş hayvan yetiştiriciliği, kanatlı hayvan yetiştiriciliği, arı yetiştiriciliği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu

Notlar

Düzgüneş, O., Eliçin, A., Akman, N. 1991. Hayvan Islahı. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fak. Yayınları. 12127439. Erensayın, C., 1995. Bilimsel-Teknik-Pratik Tavulçuluk Kitabı. Cilt I, II, III. Sivas. FAO, 2020. Production Yearbook. Kaymakçı, M., Sönmez, R. 1992. Koyun Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık. Hayvancılık Serisi 3. Özhan, M., 1991. Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. Ders Notu Yayın No: 134. 558 Sayfa. Erzurum. TÜİK, 2021. Hayvan İstatistikleri. Ankara. Tuncel, E., 1991. Hayvan Islahı. Uludağ Üniv. Zir. Faak. Ders Notları. No: 46. Bursa. Tuncel, E., 1992. Küçükbaş Hayvan Yetiştirme. Uludağ Üniv. Zir. Faak. Ders Notları. No: 23. Bursa. Tuncel, E., Ak, İ., Şahan, Ü., Koyuncu, M. 1997. Hayvan Yetiştirme. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 71. 227 Sayfa. Bursa. Kumova, U.,2010. Hayvan Yetiştirme Ders Notları. 172 pp. Prof. Dr. Muhsin DOĞAROĞLU. 1999. Modern Arıcılık Teknikleri. Tekirdağ Üniversitesi. Ziraat Fakültesi. 59030. Tekirdağ. Prof. Dr. Ulviye KUMOVA., Dr. Ali KORKMAZ. 2001. Arı Yetiştiriciliği. TÜBİTAK, TARP Projeleri Yayınları. Ankara. 75 sayfa.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal yapı içersin de hayvancılığın önemini öğrenir.
ÖÇ02 Dünya ve Türkiye hayvancılığının genel durumu bilir.
ÖÇ03 Çiftlik hayvanlarının tür ve ırklarını tanır, ekonomik değerlerini öğrenir.
ÖÇ04 Çiftlik hayvanlarının üreme sistemlerini öğrenir.
ÖÇ05 Çiftlik hayvanlarının yetiştirme sistemlerini ve ıslahını öğrenir.
ÖÇ06 Çiftlik hayvanlarının bakım ve beslenmesi ile hayvansal ürünlerin elde edilmesini bilir.
ÖÇ07 Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularını öğrenir.
ÖÇ08 Hayvansal ürünlerin pazara hazırlanma koşullarını ve ekonomik değerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hayvancılığın tarımsal yapıdaki önemi, ekonomik değeri ve Dünya hayvancılığının genel durumu ve hayvan varlıkları. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çiftlik hayvanlarında üreme sistemleri ve Hayvan ıslahı Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Koyunculuk, yetiştirme, bakım ve besleme yöntemleri . Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Keçicilik, yetiştirme, bakım ve besleme yöntemleri Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Arı Yetiştiriciliğinin Tarımsal ve Ekonomik Yapıdaki Yeri ve Önemi. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Arıcılıkta verimlilik ve bal arılarını tehdit eden faktörler, alınması gereken stratejiler ve eylem planları. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Arı sağlığı ve insan sağlığı açısından arı ürünlerin önemi ve sağlıklı üretim yolları. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Süt Sığırcılığı Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Et Sığırcılığı Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Manda Yetiştiriciliği Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Büyük baş hayvanlardan elde edilen hayvansal ürünlerin üretim muhafaza teknikleri. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Yumurta tavukçuluğu Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Et tavukçuluğu Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kümes hayvanlarından elde edilen hayvansal ürünlerin değerlendirilmesi. Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS