Genel Bilgi
Kod | MDT116 |
Ad | Deneysel Giysi Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SELDA ARAS (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye; insan vücudu ve özelliklerini tanıma, yaratıcılık ve yeteneklerini ortaya çıkarabilme, malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün öneriler oluşturmasını sağlama yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Giyside Tasarım ogelerini Tanımak ve incelemek tasarım ögelerini kullanarak deneysel uygulamalar yapmak giyside tasarım ilkelerini tanımak ve incelemek giyside tasarım ilkelerini kullanmak REnk, doku ve yüzey ilişkisini kullanarak yeni yüzey oluşturmak oluşturulan yeni yüzeylerden giysi oluşturmak dar ve bol form giysi hazırlamak kumaşın dökümüne göre giysi hazırlamak verev kesim giysi hazırlamak farklı materyal ve malzemeler ile model geliştirmek farklı dikiş , süsleme v.s. teknikleri ile model geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları Figen ÖZEREN
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı dikim teknikleri kullanarak model geliştirme ve inceleme çalışmaları yapar |
ÖÇ02 | Farklı malzeme kullanarak model geliştirme ve inceleme çalışmaları yapar |
ÖÇ03 | Farklı malzeme ve teknikler kullanarak oluşturduğu yeni yüzeylerden farklı bir giysi oluşturur |
ÖÇ04 | yeni bir yüzey oluşturmada, renk, doku ve yüzey ilişkisini kullanır. |
ÖÇ05 | Türk ve dünya giysinin tarihini inceler |
ÖÇ06 | Farklı malzemeyle giysi ilişkisini tanımlar |
ÖÇ07 | Tasarladığı üründe basit detayları çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DENEYSEL GİYSİ TASARIMININ ÖNEMİ VE AMACI | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | GİYSİDE TASARIM ÖGELERİNİ TANIMAK VE İNCELEMEK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | TASARIM ÖGELERİNİ KULLANARAK DENEYSEL UYGULAMALAR YAPMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | TASARIM ÖGELERİNİ KULLANARAK yaptığı DENEYSEL çalışmaları kontrolünü yapmak | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
5 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ TANIMAK, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ TANIMAK ve incelemek | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ KULLANarak tasarım yapmak | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | RENK, DOKU VE YÜZEY İLİŞKİSİNİ KULLANARAK YENİ YÜZEY OLUŞTURMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | tasarlanan YENİ YÜZEYLERDEN GİYSİ OLUŞTURMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | tasarlanan YENİ YÜZEYLERDEN oluşturulan GİYSİyi kontrol etmek | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | DAR BOL FORM GİYSİ HAZIRLAMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | KUMAŞIN DÖKÜMÜNE ( DRAPE) GÖRE GİYSİ HAZIRLAMAK VEREV KESİM GİYSİ HAZIRLAMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | FARKLI MATERYAL VE MALZEMELER İLE MODEL GELİŞTİRME | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | FARKLI MATERYAL VE MALZEMELER İLE giysi tasarlama | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |