Genel Bilgi
Kod | MDT110 |
Ad | Moda Resmi ve İllüstrasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarlanan model ve bu modelin tamamlayıcı öğeleri (aksesuar) ile birlikte moda anlayışına uygun olarak çizgi ve renklerle nasıl oluşacağını kavrar.
Dersin İçeriği
Modanın; işlevi, birey ilişkileri, ticari ilişkileri ve giysi tarihi açısından anlatılması, İnsan vücudunu modüllere bölerek, vücudun kısımlarının anlaşılmasını, Kumaşların nitelikleri, dokuları, kıvrımları ve düşüşlerini belirten çalışmaların yapılmasını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Temel Sanat Eğitimi dersini almış olmak. Desen dersini alıyor olmak.
Kaynaklar
Kapsamlı bir şekilde hazırladığım ders notu.
Notlar
Naciye Baş, Stilistlik, Caroline Tatham , Julian Seaman, Moda Tasarımı Çizim Dersleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moda ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Desen dersinde öğrendiği figür çizimini kullanarak tasarımlarına uygun figürler çizer. |
ÖÇ03 | Moda resminde siluet analizi ile birlikte siluet hazırlayabilir. |
ÖÇ04 | Temel giysi formlarını moda resmi ile anlatabilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci hayal edip tasarladığı giysi modellerini kağıda aktarır. |
ÖÇ06 | Siluet üzerinde çizimlerle oluşturulan modeli geliştirir. |
ÖÇ07 | Tasarlanan ilk modelden yola çıkarak, modelden model geliştirme tekniğini öğrenir. |
ÖÇ08 | Modelden model geliştirerek çizilen yeni modeller ile koleksiyon oluşturabilir. |
ÖÇ09 | Çeşitli giysi modelleriyle oluşturulan koleksiyonu tamamlayan aksesuarları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 3 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders materyalleri ile gelmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Cansız modellerden insan figürünü gözlemleyip çizebilme. | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Canlı modellerden insan figürünü gözlemleyip çizebilme. | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Modanın yeri ve önemini belirleyebilmeli. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Moda resminde silüet hazırlayabilmeli | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Moda resmi silüetlerini çeşitlendirebilmeli | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Silüet üzerinde çizimlerle model oluşturabilmeli | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Silüet üzerinde çizimlerle model oluşturma ve geliştirme yapabilmelidir. | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Farklı modelleri oluşturup geliştirebilmelidir. | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Vücut konstrüksiyonunu öğrenebilmeli | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Giyim ve modayı tanıyabilmeli, moda öncülerinin örneklerini inceleyebilmeli | Araştırma, uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Moda resminde siluet analizi yapabilmeli | Araştırma, uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Kumaş ve giysi çizimleri yapabilmeli | Araştırma, uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Modelden model geliştirip, geliştirdiği modellere uygun figür seçimini yapıp moda resmi çizimini yapabilmeli | Araştırma, uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |