Genel Bilgi
Kod | MDT130 |
Ad | Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrenciye astar, tela, dikiş ipliği ve kapama gereçlerini, dolgu ve destek malzemelerini, süsleme gereçlerini, etiketleri, ambalajları ve aksesuarları kumaşa ve modele uygun olarak seçme yeterliği kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Astar ve tela, Dikiş ipliği, Kapama gereçleri, Dolgu ve destek malzemeleri, Süsleme gereçleri, Etiketler, Giyimde Ambalaj, Aksesuarlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilen Umut(2010), 'Hazır Giyimde Kullanılan Malzeme ve Aksesuarlar',İzmir Ticaret Odası,İstanbul.
Notlar
Öğretim Üyesi Ders Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Astarın tanımını, astar seçiminde dikkat edilecek noktaları, tüketicilerin astarda aradığı özellikleri bilir. |
ÖÇ02 | Telanın yapısını tanımlar, uygun tela seçiminde dikkat edilecek noktaları bilir, telayı kullanım yerlerine uygun kullanır. |
ÖÇ03 | İpliklerin fiziksel özelliklerini ve dikiş ipliklerinde bulunması gereken özellikleri sıralar, dikiş ipliği renk haslıklarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Kapama gereçlerini tanır, fermuarın bölümleri ve çeşitlerini bilir, fermuarda aranılan özellikleri sıralar, düğmeleri sınıflandırır, birleştirici materyalleri uygun yerlerde kullanır. |
ÖÇ05 | Dolgu ve destek malzemelerini kullanım yerlerine uygun seçimini yapar. |
ÖÇ06 | Süsleme amaçlı gereçleri tanır ve süsleme malzemeleri seçiminde nelere dikkat edileceğini bilir. |
ÖÇ07 | Etiket ve etiket çeşitlerini bilir, kullanım ve bakım etiketlerini tanımlar, etiket sembolleri ve anlamlarını ifade eder. |
ÖÇ08 | Aksesuar çeşitlerini, aksesuarın giyimdeki yeri ve önemini bilir, modele uygun aksesuar seçimi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Astar Ve Tela 1. Astarın Tanımı Ve Çeşitleri 2. Astar Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar 3. Tüketicilerin Astarda Aradığı Özellikler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Astar Ve Tela 4. Telanın Yapısı Ve Sınıflandırılması 5. Telanın Performans Problemleri Ve Uygun Tela Seçimi 6. Tela Kullanım Yerleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Dikiş İpliği 1.İpliklerle ilgili tanımlar ve kavramlar 2. Dikiş ipliklerinde bulunması gereken özellikler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Dikiş İpliği 3. İpliklerin fiziksel özellikleri 4. Dikiş ipliği renk haslıkları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Kapama Gereçleri 1. Kapama Gereçleri İle İlgili Tanımlar Ve Kavramlar 2. Fermuarın Bölümleri Ve Çeşitleri 3. Fermuarda Aranılan Özellikler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Kapama Gereçleri 4. Düğmenin Sınıflandırılması 5. Birleştirici Materyaller a. Kapama Amaçlı Materyaller b. Sıkıştırma Amaçlı Materyaller c. Köprü Amaçlı Materyaller d. Sağlamlaştırma Amaçlı Materyaller | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | 2. Dolgu ve destek malzemelerinin kullanım amaçları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dolgu Ve Destek Malzemeleri 1. Dolgu ve destek malzemeleri ile ilgili tanım ve kavramlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Süsleme Gereçleri 1. Süsleme Amaçlı Gereçler Ve Çeşitleri 2. Süsleme Malzemeleri Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Etiketler 1. Etiket ve etiket çeşitleri 2. Kullanım ve bakım etiketleri 3. Etiket sembolleri ve anlamları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Giyimde Ambalaj 1. Giyimde Kullanılan Ambalajlar 2. Ürüne Ve Sevkiyat Föyüne Uygun Ambalaj Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Aksesuarlar 1. Aksesuarın Giyimdeki Yeri Ve Önemi 2. Modele Uygun Aksesuar Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | 3. Aksesuarlar a. Şapka b. Fular, Eşarp, Şal c. Çanta d. Kravat e. Eldiven f. Diğer Tamamlayıcı Öğeler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |