Genel Bilgi
Kod | MDT220 |
Ad | Moda Aksesuar Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Giysiyi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarları bir temaya uygun olarak hazırlayıp, farklı malzeme ve tekniklerin öğrenci tarafından araştırılması ile özgün ürünler tasarlayabilir.
Dersin İçeriği
Aksesuar tasarımının tanımı, moda tasarımı içindeki yeri ve önemi, Aksesuarların tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenler, Aksesuar tasarım yöntemleri, biçimsel uygunluk ve malzeme uygunluğu
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kapsamlı olarak hazırladığım Aksesuar Tasarımı ders notu. Megep'ten aksesuar ile ilgili çeşitli modüller.
Notlar
John Lau, Moda Tasarımında Aksesuar Tasarımı,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Bu kavramların benzerlik ve farklılıklarını örneklerle açıklar. |
ÖÇ04 | Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri kavrar. |
ÖÇ05 | Ürün tasarımında form, malzeme, ergonomi, üretim yönetimi, maliyet, marka, pazarlama ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Tasarım sürecinin aşamalarını betimler. |
ÖÇ07 | Aksesuar tasarım tarihindeki bilgileri temel düzeyde kullanabilir. |
ÖÇ08 | Bu tarih sürecindeki belli başlı dönemleri örneklerle açıklar. |
ÖÇ09 | Türkiye ve dünya daki aksesuar tasarımcılarını tanır ve tasarladıkları ürünlere örnekler gösterebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aksesuar tasarımının tanımı, moda tasarımı içindeki yeri ve önemi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aksesuarların tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aksesuar tasarım yöntemleri, biçimsel uygunluk ve malzeme uygunluğu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Seçilen örnek ürünlerin çizimlerini yapabilme. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Seçilen takı modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Seçilen takı modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Seçilen çanta modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Seçilen çanta modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Seçilen şapka modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Seçilen şapka modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Öğrenci sunumları ve kritikler | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Tematik aksesuar tasarım uygulamaları. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Tematik aksesuar tasarımlarını sunuma hazırlayabilmeli. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |