Genel Bilgi
Kod | MDT226 |
Ad | Giysi Tasarımı-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Model ve modelin tamamlayıcı öğelerinin (aksesuar) moda anlayışına uygun olarak çizgi ve renklerle nasıl oluşacağının anlatır.
Dersin İçeriği
Vücut hareketinden oluşan kumaş kıvrımları ve düşüşleri incelenerek etüt edilmeleri. Düşünülen modelin ilk ve genel görüntü çiziminin yapılması. Çizimi yapılan modelde bulunabilecek tüm detaylar belirtilir ve maliyet hesabı yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Moda Resmi ve İllüstrasyonu, Desen ve Giysi Tasarımı 1 derslerini başarı ile tamamlamış olmak.
Kaynaklar
Naciye Baş, Stilistlik, Nur Sezgin, Stilistlik ve Moda Tasarım Çizimleri
Notlar
Simon Seivewright, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Clare Buckley, Moda Tasarımında Stil Yaratmak Rüzgar Mira Okan, Kendi Stilini Yarat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seçilen temaya göre tasarım panosu hazırlar. |
ÖÇ02 | Model geliştirme ve modelden model geliştirme yapar. |
ÖÇ03 | Seçilen modelin artistik çizimini ve teknik çizimini yapar. |
ÖÇ04 | Modele uygun aksesuar çizimi yapar. |
ÖÇ05 | Seçilen modellerin temel kalıbını ve model uygulamalı kalıbını hazırlar. |
ÖÇ06 | Çeşitli dikim tekniklerini kullanarak tasarlanan modelin dikimini yapar. |
ÖÇ07 | Çalışmalarını bir araya toplayacak olan portfölyeyi düzenler. |
ÖÇ08 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların sunumunu hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Vücut konstrüksiyonunu öğrenme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Vücut konstrüksiyonunu çizebilme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Modelin ilk görünümünün çizimi | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Modelin genel görüntüsünün çizimi | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Modelde bulunan detayların belirlenmesi | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Modelde bulunan detayların çizimi | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Modele uygun olarak kalıp hazırlama ve geliştirme | Uygulama ve çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kumaşların belirlenmesi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Aksesuarların belirlenmesi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Modelin fiyat analizi. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Ürünün hazırlanması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların bir araya getirilmesi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
15 | Sunum dosyası hazırlamak | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |