MU455 Mezuniyet Çalışması

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU455
Ad Mezuniyet Çalışması
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluştruma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mezuniyet çalışması ile ilgili kitap ve yayınlar

Notlar

Mezuniyet çalışması ile ilgili kitap ve yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir
ÖÇ02 Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir
ÖÇ03 Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir
ÖÇ04 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır
ÖÇ05 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
ÖÇ06 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
2 Projesinde kullanılan araştırma materyallerinin hazırlanması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 1 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 2 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 3 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 4 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 5 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 6 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 7 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 8 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 9 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 10 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 11 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 12 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları oru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları oru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS