MU457 Mesleki Projelendirme

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU457
Ad Mesleki Projelendirme
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

Proje yapıları, Proje türleri, Proje işleyici, Proje sonuçlanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Zootekni alanı ile ilgili projelendirme kaynakları

Notlar

Zootekni alanı ile ilgili projelendirme kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Zootekni sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer.
ÖÇ03 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma
ÖÇ04 Zootekni alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma
ÖÇ05 Meslek etiğine saygılı olma, zootekni ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma.
ÖÇ06 Gerekli teknolojileri kullanarak zootekni ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar.
ÖÇ07 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır
ÖÇ08 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir proje nasıl hazırlanır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Proje konusunun belirlenmesi Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Proje konusu hakkında literatür araştırması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Proje ana hatlarının belirlenmesi Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Proje dispozisyonun hazırlanması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kısa özet nasıl hazırlanır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Giriş nasıl yazılır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Önceki çalışmalara nasıl ulaşılır ve nasıl yazılır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Materyal ve yöntem nasıl yazılır 1 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Materyal ve yöntem nasıl yazılır 2 Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sonuçlar nasıl yazılır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Çizelge ve şekil nasıl hazırlanır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Tartışma nasıl yazılır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru-cevap, tartışma, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS