ZTP401 Kümes Hayvanları Besleme

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP401
Ad Kümes Hayvanları Besleme
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LADİNE ÇELİK


Dersin Amacı

Başarılı bir hayvansal üretim için, pazar durumunun dikkate alınması, hayvancılık konusunda eksiksiz teknik bilgi ve yeterli miktar ve kalitede yem üretimi ve bu yemlerin niteliklerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu dersin amacı hayvancılıkta kullanılan tüm yem kaynaklarının her yönüyle tanıtımı

Dersin İçeriği

Kaba ve yoğun yem kaynaklarının tanıtımı, teknolojik özellikleri, yemi kaynaklarının besin madde içerikleri ve beslemeyi engelleyici madde içeriklerin tanıtımı, yem ve yem maddelerine uygulanan teknolojik işlemlerin tanıtımı, yemlerin saklanması ve Karma Yem Endüstrisi, Ülkemizdeki Durumu ve Sorunları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunamamktadır

Kaynaklar

Özkan, K., Açıkgöz, Z. Kanatlı Kümes Hayvanlarının Beslenmesi

Notlar

Özkan, K., Açıkgöz, Z. Kanatlı Kümes Hayvanlarının Beslenmesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kümes hayvanlarının sindirim sistemi
ÖÇ02 Sindirim fizyolojisi
ÖÇ03 Besin maddeleri ve metabolizması
ÖÇ04 Besin madde gereksinimleri ve hesaplanması
ÖÇ05 Yumurtacı tavukların beslemesi-yemlenmesi
ÖÇ06 Etlik piliçlerin beslenmesi-yemlenmesi
ÖÇ07 Damızlık besleme-yemleme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kanatlılarda sindirim sistemi anatomisi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kanatlılarda sindirim sistemi fizyolojisi Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-enerji Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-protein Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-vitaminler Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-mineraller Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-su Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Yumurtacı Tavuklar-2 Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Etlik Piliçler-1 Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Etlik Piliçler-2 Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Damızlıklar-1 Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Damızlıklar-2 Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kanatlılarda Besleme ile ilgili diğer konular Kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Kaynak okuma, web tarama Yöntem Seçilmemiş
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS