ZTP497 Küçükbaş Hayvan Çevresel Denetim

2 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP497
Ad Küçükbaş Hayvan Çevresel Denetim
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN


Dersin Amacı

Sürdürülebilir hayvancılığın temellerini öğretmek

Dersin İçeriği

sürdürülebilir hayvansal üretim için gerekli olan çevre, ekonomik ve sosyolojik yöntemler anlatılmaktadır

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

öğretim üyesi kendi notları kullanılmaktadır

Notlar

başka kaynak yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir
ÖÇ02 Çiftlik hayvanların temel özelliklerini bilir
ÖÇ03 çevre düzenlemeyi bilir
ÖÇ04 Mikro çevre koşullarını denetlemeyi bilir
ÖÇ05 Makro çevre koşullarını denetlemeyi bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 sürdürülebilirlik nedir yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çevre nedir kaç tür çevre vardır yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 hayvancılıkta sosyolojik ve ekonomik sürdürülebilirlik yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Barındırma sistemleri yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 mera koşulları yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 besleme koşulları yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 küresel ısınma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav yoktur Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 öğrenci sunumları-1 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 öğrenci sunumları-2 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 öğrenci sunumları-3 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 öğrenci sunumları-4 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 öğrenci sunumları-5 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 öğrenci sunumları-6 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 öğrenci sunumları-7 ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS