BDNS303 Gönüllülük Çalışmaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS303
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ


Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.

Notlar

Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversiteler ile toplum arasındaki bağı güçlendirmek
ÖÇ02 Yönetim ve Organizasyon Kavramlarını pekiştirir
ÖÇ03 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi
ÖÇ04 Temel Gönüllülük kavramını öğrenmek
ÖÇ05 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım
ÖÇ06 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük konularını kavramak
ÖÇ07 Göçmenler ve Gönüllülük konularını kavramak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Temel Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Göçmenler ve Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları A İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları B saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları C saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları D saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları E saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları F .saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları G saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları H .saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS