BDNS203 Geleneksel Türk Sporları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS203
Ad Geleneksel Türk Sporları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen NURİ YILDIZ


Dersin Amacı

Geleneksel Türk Sporlarını Tanımak ve Günümüze Kültür Değeri Olarak Aktarmak

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyo-kültürel durumu ile günümüzdeki durumunun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb) uygulanması, organizasyon ve öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türk Spor Tarihi (Tuncer Kurt, Mahmut KILIÇ, Muhammet Nuri KILIÇ)

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Unutulmuş olan sporların yeniden canlandırılabilmesine alt yapı sağlayabilir
ÖÇ02 Geleneksel spor felsefesini benimseyerek bunu topluma anlatabilme ve yayma becerisine sahip olabilir.
ÖÇ03 Geleneksel Türk sporlarının isimlerini ve bu sporlardaki kavramları bilir
ÖÇ04 Geleneksel Türk sporlarının genel özelliklerini bilir.
ÖÇ05 Geleneksel Türk sporlarlarının tarihsel boyutunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Türk spor geleneğinin temel kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Geleneksel Türk Sporlarının toplumsal boyutu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Türk kültüründe sporun geçirdiği aşamalar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Geleneksel Türk Sporlarının özellikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Türk spor geleneğinde yer alan sportif aktiviteler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Geleneksel Türk Sporlarının modern spor yansımaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Türklerde Çöğen/Çevgen/Polo sporu ve temel kavramlar (Terimleri ve Deyimleri) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Kızak spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS