IBT109 Veri Yapıları ve Programlama

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT109
Ad Veri Yapıları ve Programlama
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TAMER DOĞAN


Dersin Amacı

Programlama hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Kullanıcı Tanımlı Tipler, Dosyalar, İşaretçiler, Özyineleme, Sıralama, Arama, Kütüphaneler, Kesmeler, Port kullanımı, C Programlama

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Veri Yapıları ve Algoritmalar, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayıncılı; C ve C++ Deitel&Deitel

Notlar

Veri Yapıları ve Algoritmalar / Bilgisayar Yazılımında Beta Basım Yayın


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖÇ02 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖÇ03 Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizini yapabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ05 Bağlı listeler, yığın, kuyruk, ağaç ve çizge veri yapıları, ve bu veri yapılarının dizi ve işaretçi temelli programlamalarının öğrenilmesi ve bu veri yapılarının gerçek hayat problemlerinde uygulayabilir.
ÖÇ06 Gerçek hayat problemlerini en etkin şekilde çözebilmek için hangi veri yapısı ve modelinin kullanılması gerektiğine karar verebilir ve bu veri yapısını uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapısal programlamaya giriş Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Özel amaçlar için veri türü tanımlama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Basit C programları yazdırtmak, Aritmetik işlemler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
4 Sahte kodlar, döngü yapıları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Nöbetçi Kontrollü Döngüler, Yuvalı Kontrol Yapıları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Döngülerin Temeli, Döngü Yapıları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Mantık Operatörleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eşitlik ve Atama Operatörleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Fonksiyonlar, Öncü Dosyalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Yineleme, Diziler Tek Boyutlu Çok Boyutlu Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Arama Algoritmaları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Bağlantılı listeler ve Uygulamaları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kütüphanelerin kontrolü Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 Proje çalışması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl sonu sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS