IBT113 Çevre Koruma

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT113
Ad Çevre Koruma
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN


Dersin Amacı

Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Çevre kirliliği, Enerji ve Çevre, Çevre Yönetmelik Bilgisi Risk Analizi, Atık Depolama, Kişisel Korunma Önlemleri, Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Çevre Koruma – Megep (Ankara 2006 ve 2014) 2872 numaralı Çevre Kanunu 6331 numaralı İş sağlığı ve güvenliği kanunu

Notlar

Çevre Koruma – Megep (Ankara 2006 ve 2014) 2872 numaralı Çevre Kanunu 6331 numaralı İş sağlığı ve güvenliği kanunu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre bilinci oluşur
ÖÇ02 Çevrenin yaşamsal önemini kavrar
ÖÇ03 Kirlilik etmenlerini tanır
ÖÇ04 Çevre Koruma Yöntemlerini açıklar
ÖÇ05 Atıkları sınıflandırma ve elimine etme bilinci olur
ÖÇ06 Çalışan sağlığı açısından kişisel koruyucu önlemler alır
ÖÇ07 Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazlarını tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı, Çevre ile ilgili tanımlar Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hava kirliliği Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Su kirliliği Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprak kirliliği Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gürültü Kirliliği Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Enerji ve Çevre Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Enerji ve Çevre 2 Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atıkların sınıflandırılma ve depolanması, Risk Analizi Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çevre Yönetmeliği Bilgisi, Çevre Kanunu Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kişisel Korunma Önlemleri Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çevre Sorunları Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Tekrar Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS