Genel Bilgi
Kod | BDNS304 |
Ad | Biyomekanik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA
Dersin İçeriği
SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ İÇİN GEREKLİ KAVRAMLAR YOL, HIZ, SÜRAT, İÇ VE DIŞ KUVVETLER VE BU KAVRAMLARIN SPORTİF PERFORMANSA ETKİLERİ
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Biyomekaniği Serap İnal
Notlar
Spor Biyomekaniği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI |
ÖÇ02 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR |
ÖÇ03 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ |
ÖÇ04 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME |
ÖÇ05 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM |
ÖÇ06 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER |
ÖÇ07 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER |
ÖÇ08 | ARA SINAV |
ÖÇ09 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER |
ÖÇ10 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER |
ÖÇ11 | KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE |
ÖÇ12 | HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI |
ÖÇ13 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET |
ÖÇ14 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET |
ÖÇ15 | KONULARIN GENEL TEKRARI |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
|
9 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | KONULARIN GENEL TEKRARI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | a | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Sı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |