IBT216 Yönlendirilmiş Çalışma

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT216
Ad Yönlendirilmiş Çalışma
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN


Dersin Amacı

Okulu bitirme aşamasına gelmiş bir öğrencinin, mesleği ile ilgili bir konuda derinlemesine araştırma yapması, çalışma konusuyla ilgili kendisini geliştirmesi, yaptığı çalışmayı önceden belirlenmiş şartlara uygun olarak raporlayabilmesi ve bunları etkin sunabilmesi

Dersin İçeriği

Bilimsel çalışma kuralları ve etiğine uygun olarak öğrencinin mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

https://scholar.google.com/schhp?hl=tr&as_sdt=0,5

Notlar

https://scholar.google.com/schhp?hl=tr&as_sdt=0,5


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak
ÖÇ02 Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak
ÖÇ03 İletişim becerisini geliştirmek; takım içerisinde uyumlu çalışabilme becerisi kazandırmak
ÖÇ04 Ulaşılan kaynakların çalışmada nasıl kullanılabileceğine dair bilgi ve beceri kazandırılması
ÖÇ05 Araştırma konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma becerisinin elde edilmesi
ÖÇ06 Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz edebilme
ÖÇ07 Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu parçalara ayırabilme
ÖÇ08 Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak
ÖÇ09 Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rapora uygun konu seçimi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Rapor içeriğinin düzenlenmesi1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Rapor içeriğinin düzenlenmesi2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Raporla ilgili önceki çalışmaların hazırlanması1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Raporla ilgili önceki çalışmaların hazırlanması2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Materyal ve Metot hazırlanması1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Materyal ve Metot hazırlanması2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Araştırma sonuçlarının incelenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Grafik hazırlama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Grafik hazırlama için programlar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tartışma bölümü için literatür taraması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması önerileri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sonuçların yazılması1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sonuçların yazılması2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS