BDMS304 Eleştirel ve Analitik Düşünme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS304
Ad Eleştirel ve Analitik Düşünme
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERKAN TİYEKLİ


Dersin Amacı

Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve tanımlar, düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri, istemli düşünme ve özellikleri, istemli düşünmenin yöntemleri, eleştirel ve analitik düşünme, eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları, eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler, eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı, eleştirel ve analitik okuma, eleştirel ve analitik dinleme, eleştirel ve analitik yazma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

BARTLETT, D. & P. Cox, (2000), “Critical thinking dispositions of undergraduate physical therapy students: implications for instruction and counseling”, Physiotherapy, Canada, pp. 16–24. BEYER, B.K. (1988), “Developinga thinking skills program”, Boston (MA): Allyn and Bacon


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar
ÖÇ02 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir
ÖÇ03 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar
ÖÇ04 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir
ÖÇ05 Eleştirel ve Analitik düşünme becerilerinin karşılaştırmasını yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Düşünme Türleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Düşünme Türleri 2 İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eleştirel Düşünme-I İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Eleştrel Düşünme-II İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
6 Eleştirel Düşünmenin Kapsamı İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eleştirel Düşünme Becerileri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eleştirel Düşünme Stratejileri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eleştirel Dinleme İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eleştirel Okuma İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Eleştirel Yazma İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Eleştirel Okuma ve Yazma İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS