Genel Bilgi
Kod | ELT266 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin işlenmesinde öğrencilerin ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Ahmet KARAKUŞ
Notlar
1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu seçimi ve grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili ön çalışma yapar. |
ÖÇ03 | Çalışmanın kapsamını belirler. |
ÖÇ04 | Seçilen çalışmayı inceler, çözüm önerileri bulur. |
ÖÇ05 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirler. |
ÖÇ06 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
ÖÇ07 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar. |
ÖÇ08 | Sistemi/ürünü gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |