ELT266 Sistem Analizi ve Tasarımı-II

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT266
Ad Sistem Analizi ve Tasarımı-II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin işlenmesinde öğrencilerin ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Ahmet KARAKUŞ

Notlar

1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konu seçimi ve grup çalışması yapar.
ÖÇ02 Konu ile ilgili ön çalışma yapar.
ÖÇ03 Çalışmanın kapsamını belirler.
ÖÇ04 Seçilen çalışmayı inceler, çözüm önerileri bulur.
ÖÇ05 Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirler.
ÖÇ06 Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar.
ÖÇ07 Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar.
ÖÇ08 Sistemi/ürünü gerçekleştirir.
ÖÇ09 Sistem/ürünün çıktılarını sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
2 Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 Sistemin/Ürünü Test Etmek İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07