MATZ405 Mantıksal Akıl Yürütme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ405
Ad Mantıksal Akıl Yürütme
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının mantıksal akıl yürütmenin ne olduğu ve nasıl geliştirileceği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma, mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Emrullah Erdem, Mantıksal Akıl Yürütme

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akıl yürütmenin ne olduğunu öğrenir.
ÖÇ02 Akıl yürütme ilkelerini ve becerilerini öğrenir.
ÖÇ03 Öğrencilerin akıl yürütme becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik hazırlayabilir
ÖÇ04 Akıl yürütme becerilerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akıl yürütmenin tarihi ve Sokrates in akıl yürütmeye bakış açısı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Platon ve Aristotelesin akıl yürütmeye bakış açıları Akıl yürütme ilkeleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Matematiksel akıl yürütme ve yaklaşımları (tümevarıma ve tümdengelime dayalı) İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Akıl yürütme becerileri - çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Akıl yürütme becerileri - mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Akıl yürütme becerileri- matematiksel durumu analiz etme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Akıl yürütme becerileri - bağlantılar oluşturma ve karar verme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Akıl yürütme becerileri - tahminde bulunma ve problem çözme statejilerini kullanabilme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Cebirsel ve orantısal akıl yürütme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Geometrik akıl yürütme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Olasılıksal ve istatistiksel akıl yürütme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Akıl yürütme becerilerine yönelik etkinlik hazırlama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Akıl yürütme becerilerine yönelik etkinlik hazırlama I. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Akıl yürütme becerilerine yönelik etkinlik hazırlama II. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS