BDNS404 Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS404
Ad Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Ders amaçları olarak özellikle sporda genel yeteneğin yanı sıra branşlara özel yeteneklerin belirlenmesi, sınıflandırılması ve bilimsel yollarla bu parametreleri değerlendirmeye imkan verebilecek temel sistem yaklaşımlarını öğretmek amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Ders bünyesinde sporda yetenek seçim ilkeleri, uygulamaları, kavramları ve performans talip sistemleri Bu ders Beden Eğitimi ve Sporda yeteneği tanımlama, belirleme, seçme, yönlendirme ve geliştirme konularının yer aldığı uygulama örneklerine yer verilen bir ders yapısındadır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporda Yeteneği tanımlar, farklı yetenekleri sınıflandırır
ÖÇ02 Yetenekli bireylerin özelliklerini sıralar
ÖÇ03 Yetenek seçme ve yönlendirme ilkelerini açıklar
ÖÇ04 Yetenek yönlendirme yöntemlerini kullanır
ÖÇ05 Yetenek seçiminin tarihsel süreçlerini ortaya koyar
ÖÇ06 Yetenek seçimi ve yönlendirmenin evrelerini açıklar
ÖÇ07 Farklı yetenek seçme ve yönlendirme uygulamalarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetenek Seçim ve Yönlendirme Genel Kavramlar Yöntem Seçilmemiş
2 Sporda biyomotor Yetenekler Yöntem Seçilmemiş
3 Tarihsel süreçte yetenek seçimi ve uygulamaları Yöntem Seçilmemiş
4 Yetenek Ön şartlar ve Yetenekli Sporcuların Özellikler Yöntem Seçilmemiş
5 Yetenek Seçimi İlkeleri Yöntem Seçilmemiş
6 Yetenek Seçimi Evreleri Yöntem Seçilmemiş
7 Yetenek Seçim ve Yönlendirmenin Yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda Seçim ve Eğitimi Modeli, Spor Sistemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sporda Psikolojik Yeteneğin Rolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dünyada yetenek Seçme ve Yönlendirme Örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yetenek Seçim Test Bataryaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Uzun vadeli yetenek geliştirme modeli Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Sunumlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap
15 Sunumlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS