Genel Bilgi
Kod | ELT270 |
Ad | Elektronik Devre Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; bilgisayar destekli tasarım yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Simülasyon Programın Tanıtılması, Temel Devrelerin Simülasyonu, Analog Devrelerin Simülasyonu, Dijital Devrelerin Simülasyonu, Baskı Devre Programın Tanıtılması, Program Ortamında Devre Çizimi, Baskı Devre Şemasını Oluşturma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uygulama Ders notu - Mahir Can KAÇAR
Notlar
http://www.elektroteknoloji.com/blog/baski-devre-nasil-yapilir-baski-devre-cikarma-teknikleri/ https://maker.robotistan.com/lehim-nasil-yapilir/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar destekli elektrik elektronik devre şemaları çizimi ve simülasyonunu yapar. |
ÖÇ02 | Bilgisayar destekli baskı devre çizimi ve üretimi yapar. |
ÖÇ03 | Belirlenen devre için gerekli malzemeleri tespit edebilir. |
ÖÇ04 | Elektrik-elektronik malzemeleri devre kartına lehimler. |
ÖÇ05 | Arıza takibi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Simülasyon Programın Tanıtılması | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Temel Devrelerin Simülasyonu | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Temel Devrelerin Simülasyonu | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Temel Devrelerin Simülasyonu | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Temel Devrelerin Simülasyonu | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Baskı Devre Programın Tanıtılması | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Baskı Devre Programın Tanıtılması | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Baskı Devre Şemasını Oluşturma | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
10 | Baskı Devre Şemasını Oluşturma | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
11 | Baskı Devre Üretimi | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Baskı Devre Üretimi | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Baskı Devre Üretimi | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Baskı Devre Üretimi | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
15 | Devrelerin çalıştırılması | malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |