ELT270 Elektronik Devre Tasarımı

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT270
Ad Elektronik Devre Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; bilgisayar destekli tasarım yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Simülasyon Programın Tanıtılması, Temel Devrelerin Simülasyonu, Analog Devrelerin Simülasyonu, Dijital Devrelerin Simülasyonu, Baskı Devre Programın Tanıtılması, Program Ortamında Devre Çizimi, Baskı Devre Şemasını Oluşturma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygulama Ders notu - Mahir Can KAÇAR

Notlar

http://www.elektroteknoloji.com/blog/baski-devre-nasil-yapilir-baski-devre-cikarma-teknikleri/ https://maker.robotistan.com/lehim-nasil-yapilir/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar destekli elektrik elektronik devre şemaları çizimi ve simülasyonunu yapar.
ÖÇ02 Bilgisayar destekli baskı devre çizimi ve üretimi yapar.
ÖÇ03 Belirlenen devre için gerekli malzemeleri tespit edebilir.
ÖÇ04 Elektrik-elektronik malzemeleri devre kartına lehimler.
ÖÇ05 Arıza takibi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Simülasyon Programın Tanıtılması malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
2 Temel Devrelerin Simülasyonu malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
3 Temel Devrelerin Simülasyonu malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
4 Temel Devrelerin Simülasyonu malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Temel Devrelerin Simülasyonu malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
6 Baskı Devre Programın Tanıtılması malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
7 Baskı Devre Programın Tanıtılması malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Baskı Devre Şemasını Oluşturma malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma
10 Baskı Devre Şemasını Oluşturma malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma
11 Baskı Devre Üretimi malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Baskı Devre Üretimi malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Baskı Devre Üretimi malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Baskı Devre Üretimi malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma
15 Devrelerin çalıştırılması malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:54