Genel Bilgi
Kod | CGP140 |
Ad | Eğitimde Araç Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sedef ÖZET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sedef ÖZET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuarların taşıması gereken özellikler ile bu araç gereçlerin çocuğun gelişimine katkısı hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitici araç gereç planlama ve uygulama becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimi için araç gereç planlama, eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuar planlama ve yapma, araç gereç geliştirmede artık materyallerden yararlanma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitimde Araç Geliştirme Eğiten Kitap
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukların gelişimine uygun araç gereç özelliklerini listeler. |
ÖÇ02 | Etkili sınıf yönetimi için uygun araç gereç seçer. |
ÖÇ03 | Etkili sınıf yönetimi için araç gereç tasarlar ve hazırlar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun eğitici oyuncaklarda aranan özellikleri listeler. |
ÖÇ05 | Kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarının okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarını listeler. |
ÖÇ07 | Okul öncesi eğitimde kullanmak üzere kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçları hazırlar. |
ÖÇ08 | Araç gereç geliştirme sürecinde artık materyallerden yararlanır. |
ÖÇ09 | Araç gereç geliştirme sürecine çocukların aktif katılımının önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel araçların eğitimdeki önemi | Verilen kaynakları okuma | |
2 | Sınıf Yönetimi için araç gereç planlama | Materyal planlama | |
3 | Sınıf Yönetimi için araç gereç yapma | Materyal hazırlama | |
4 | Öğretim etkinliklerinde araç gereç kullanma | Verilen kaynakları okuma | |
5 | Eğitici oyuncak planlama | Materyal planlama | |
6 | Eğitici oyuncak hazırlama | Materyal hazırlama | |
7 | Kukla çeşitleri | Verilen kaynakları okuma | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Kukla hazırlama | Materyal hazırlama | |
10 | Müzik araçları planlama | Materyal planlama | |
11 | Müzik araçları planlama | Materyal planlama | |
12 | Müzik araçları hazırlama | Materyal hazırlama | |
13 | Kostüm ve aksesuarlar | Verilen kaynakları okuma | |
14 | Kostüm ve aksesuar planlama | Materyal planlama | |
15 | Kostüm ve aksesuar hazırlama | Materyal hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |