Genel Bilgi
Kod | CGP237 |
Ad | Özel Öğretim Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin okulöncesi eğitim programı, programı uygularken kullanabilecekleri özel öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, uygulamalarında bu teknikleri amaca uygun şekilde kullanma becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim programı; oyun, müzik, hikaye, proje, deney, problem çözme, beyin fırtınası gibi okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pekdoğan, S. (2016) . Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitim programının içeriğini tanımlar. |
ÖÇ02 | Aktif öğrenme kavramını ve okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul öncesi eğitimde oyun, müzik ve hikayelerin yöntem olarak kullanımını açıklar ve örnek verir. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitimde anlatım, gösteri, problem çözme, beyin fırtınası gibi yöntemlerin kullanımını açıklar ve örnek verir. |
ÖÇ05 | Kullanılacak yönteme uygun materyalleri belirler. |
ÖÇ06 | Kullanılacak yönteme uygun materyalleri tasarlar ve yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programının amacı, içeriği ve özellikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aktif öğrenme | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Okul öncesi eğitimde drama yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Okul öncesi eğitimde oyunun yöntem olarak kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Okul öncesi eğitimde müziğin yöntem olarak kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Okul öncesi eğitimde anlatım yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Okul öncesi eğitimde soru cevap yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okul öncesi eğitimde gösterim yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Okul öncesi eğitimde analoji yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımının kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Okul öncesi eğitimde problem çözme yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Okul öncesi eğitimde beyin fırtınası tekniğinin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Okul öncesi eğitimde örnek olay yönteminin kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okul öncesi eğitimde hikayeleştirme yaklaşımının kullanılması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |