Genel Bilgi
Kod | CGP223 |
Ad | Çocukta Bilim ve Teknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde bilimin önemini kavramalarını, bilim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımlamalarını ve kullanmalarını, çocukların gelişim düzeylerine uygun bilim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmelerini sağlamak; bilim eğitimi için ortam ve materyal hazırlama becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilim,çocuklarda bilim öğrenme, bilimsel süreç becerileri, okul öncesi eğitimde bilim etkinlikleri, bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, bilim eğitiminde öğrenme ortamı ve materyaller, bilim eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolü, bilim etkinliği planlama ve uygulama, bilim eğitiminde yer verilen çalışmalar, bilim eğitiminde bilgisayar ve internet kullanımı, bilim eğitiminde değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Arslan, Y. , Aslan, D. ve Bialoğlu, R. (2018). Okul Öncesinde Fen Eğitimi.Ankara: Vize Yayıncılık
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukların bilimi nasıl öğrendiklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Okul öncesi dönem bilim eğitiminin amacını ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul öncesi bilim eğitiminde öğretmene ve ailelere düşen sorumlulukları belirtir. |
ÖÇ04 | Okul öncesi bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri listeler. |
ÖÇ05 | Okul öncesi bilim eğitiminde kullanmak üzere materyal hazırlar. |
ÖÇ06 | Okul öncesi çocukları için uygun ortam, yöntem ve teknikleri seçerek bilim etkinliği hazırlar. |
ÖÇ07 | Bilim etkinliğini günlük yaşam ve programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir. |
ÖÇ08 | Okul öncesi bilim eğitiminde bilgisayar ve interneti amacına uygun kullanır. |
ÖÇ09 | Bilim eğitiminde çeşitli değerlendirme araç, yöntem ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ10 | Bilimsel süreç becerilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim, çocuklar ve bilim öğrenme | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilimsel süreç becerileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Okul öncesi dönemde bilim eğitimi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Okul öncesi eğitimde bilim etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Günlük planda bilim etkinlikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fen merkezinin hazırlanması | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bilim eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolü | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soru sorma stratejileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Okul öncesi bilim eğitiminde drama ve alan gezisi yöntemleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Okul öncesi bilim eğitiminde analoji ve proje yöntemleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Okul öncesi bilim eğitiminde kavram haritası ve deney yöntemleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Okul öncesi bilim eğitiminde STEM yaklaşımı | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Okul öncesi bilim eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımı | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okul öncesi bilim eğitiminde değerlendirme | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |