Genel Bilgi
Kod | CGP201 |
Ad | Çocukla İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; öğrencilerin iletişimin tanımını yapmaları, iletişimin temel kavramlarını açıklamaları, iletişim engelleri ve çatışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları, çocuklar, aileler ve okul personeli ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları, iletişim becerileri kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
İletişim ve iletişimin temel kavramları, iletişim yöntemleri (sözlü ve sözsüz iletişim), sağlıklı ve etkili iletişim, iletişim engelleri, iletişim çatışmaları ve çözümü
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aral, N. (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | İletişimin temel kavramlarını listeler. |
ÖÇ03 | İletişimin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
ÖÇ04 | İletişim tekniklerini ve yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Çocuklarla iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Çocuğun yakın çevresi (ebeveynleri vs.) ile iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ07 | Günlük hayatta ve iş hayatında etkili iletişim ortamının nasıl oluşturulabileceğini tartışır. |
ÖÇ08 | İletişim çatışmalarının nedenlerini tartışır. |
ÖÇ09 | İletişim çatışmalarına çözüm önerilerinde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | İletişimin temel kavramları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | İletişimin temel kavramları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | İletişimin temel varsayımları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | İletişimin temel varsayımları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Sağlıklı ve etkili iletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Sözsüz iletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim engelleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | İletişim çatışmaları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | İletişim çatışmalarının çözümü | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Dinleme türleri ve etkili dinleme becerisi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Empati, eleştiri ve soru sorma becerileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Ben dili ve sen dili mesajları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Okul öncesi eğitimde okul aile arasında iletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |