Genel Bilgi
Kod | CGP250 |
Ad | Çocuk Edebiyatı ve Medya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hülya ÇULHAOĞLU İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hülya ÇULHAOĞLU İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere çocuk edebiyatının önemi ve türleri hakkında farkındalık kazandırmak, farklı anlatım türlerini öğretmek, medyanın çocukların hayatına yansımalarını ve etkilerini fark ettirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatının gelişim alanlarına etkisi, çocuk edebiyatı türleri, farklı anlatım teknikleri, erken okur yazarlık, medya, medyanın çocuk üzerindeki etkileri, medya okur yazarlığı, ailelere rehberlik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Samur Öztürk, A. (201). Çocuk edebiyatı ve medya. Vize yayıncılık: Ankara Ceylan, Ş. (2020). Çocuk Edebiyatı. Eğiten kitap: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 0-18yaş çocukları için hazırlanan resimli çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri (içerik, resimleme ve fiziksel açıdan) açıklar. |
ÖÇ02 | Okuduğu-incelediği kitapların 0-18 yaş grubu çocuklarına uygun olup olmadığını ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağını açıklar. |
ÖÇ03 | Çocuk edebiyatına yönelik hikaye, masal, şiir, tekerleme, bilmece, çizgi roman gibi türleri tanır. |
ÖÇ04 | Çocuklara yönelik televizyon programları, internet ve bilgisayar oyunları gibi belli başlı dijital medya ürünlerini sınıflar. |
ÖÇ05 | Dijital medya ürünlerinin çocukların fiziksel, bilişşel, dil, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Çocuk ve dijital medya arasındaki etkileşimi inceleyen kuramları ayırt eder |
ÖÇ07 | Dijital medyanın çocuk ve ailesi arasındaki etkileşimlere olan etkisini bulgulara dayandırarak açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatı ve tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Edebiyatın çocuğun gelişime katkısı ve çocuğu kitapla tanıştırma | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Çocuk edebiyatı türleri I-II | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Çocuk edebiyatı türleri III | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Resimli kitapların dış yapı özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Resimli kitapların iç yapı özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Farklı anlatım türleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuk Kütüphaneleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Çocuğun bilişşel ve dil gelişiminde dijital medyanın rolü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Çocuğun duygusal ve sosyal gelişiminde dijital medyanın rolü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Dijital medya ve çocukluk obezitesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Medya ve Şiddet | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Aile, çocuk, okul ve medya ilişkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Medya Okuryazarlığı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |