CGP131 Gelişim ve Öğrenme I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP131
Ad Gelişim ve Öğrenme I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin gelişim kavramlarını ve 0-18 yaş çocuğunun genel özelliklerini bilmesi, 0-18 yaş çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanıması,0-18 yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanıması,0-18 yaş çocuklarının fiziksel, motor, bilişsel ve dil gelişimlerinin özelliklerini kavraması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Psiko-Motor Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Fiziksel Gelişim

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim kavramlarını ve gelişim alanlarını tanımlar. (Fiziksel, Bilişsel, Psiko-motor ve Dil Gelişimi)
ÖÇ02 Bilişsel gelişim kavramlarını ve kuramlarını açıklar.
ÖÇ03 Yaşlara göre gelişim eğrisini karşılaştırır
ÖÇ04 Gelişim alanlarının birbirine olan etkisini açıklar
ÖÇ05 Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini tahmin eder
ÖÇ06 Takip edilen gelişim özelliklerini yorumlar.
ÖÇ07 Bir gelişim alanlarını diğer gelişim alanları ile birlikte değerlendirir.
ÖÇ08 Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar.
ÖÇ09 Alan kuramcılarını tanır ve kuramların içeriklerini günlük hayatta gözlemler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ve gelişimle ilgili kavramlar Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Fiziksel Gelişim 1 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Fiziksel Gelişim 2 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Psiko-motor Gelişim 1 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Psiko-motor Gelişim 2 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Psiko-motor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilişsel Gelişim Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bilgiyi İşleme Kuramı Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramı Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Kuramı Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bruner'in Bilişsel Gelişim Kuramı Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dil Gelişimi 1 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dil Gelişimi 2 Bölüm okuması, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS