CGP126 Çocuk ve Drama

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP126
Ad Çocuk ve Drama
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA


Dersin Amacı

Bu dersin ; öğrencilerin dramanın tanımını yapmaları, tarihçesi ve drama teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaları, okul öncesi eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, çocukların gelişim düzeylerine uygun drama etkinlikleri hazırlama ve uygulama becerisini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Dramanın tanımı, tarihçesi, çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisi, tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişki, dramada kullanılan teknikler, dramanın okul öncesi eğitimde yer verilen etkinliklerle bütünleştirilmesi ve kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ARNAS. Y ve ADIGÜZEL .Ö. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara :Pegem Akademi

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dramanın tanımını yapar.
ÖÇ02 Dramanın temel bileşenlerini ve bileşenler arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ03 Dramanın aşamalarını açıklar.
ÖÇ04 Dramanın okul öncesi eğitimde önemini ve çocuğun gelişim alanlarıyla ilişkisini açıklar.
ÖÇ05 Dramada kullanılan teknikleri listeler.
ÖÇ06 Tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ07 Dramanın Türkiye'deki gelişim sürecini anlatır.
ÖÇ08 Okul öncesi eğitim programına ve çocukların gelişimine uygun teknikleri seçerek drama etkinlikleri hazırlar.
ÖÇ09 Drama etkinliklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Drama ile ilgili temel kavramlar / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
2 Yaratıcı dramanın tanımı ve belirgin özellikleri / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Yaratıcı dramanın amaçları / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Yaratıcı dramanın bileşenleri / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Yaratıcı dramanın boyutları / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Yaratıcı dramanın aşamaları / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Dramatik kurgu ve bileşenleri / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiyede eğitimde dramanın gelişimi / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Tiyatro ve yaratıcı drama / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Oyun ve Yaratıcı drama / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Yaratıcı drama etkinliğinin planlanması / Drama planı uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Drama planı uygulama Drama etkinlikleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS