CGP229 Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP229
Ad Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA


Dersin Amacı

Bu ders; öğrencilere, okul öncesi eğitim kurumlarında etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tanıtmak, onları sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgilerle donatmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Sınıf yönetiminde temel kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıf yönetiminde ortaya çıkan problemler ve çözüm yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Arnas, Y. ve Sadık, F. (2021). Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Ankara : Pegem Akademi

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörleri açıklar.
ÖÇ03 Olumlu bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tartışır.
ÖÇ04 Etkili bir öğretim için sınıf organizasyonu, öğrencilerin güdülenmesi, iletişim, disiplin ve zaman yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklama ve uygular.
ÖÇ05 Sınıfta karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik yaklaşımları açıklar.
ÖÇ06 Özel gereksinimi olan çocukları fark etme ve uygun eğitim- öğretim ortamı sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf yönetimi tanımı, temel kavramlar ve yaklaşımlar Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sınıf yönetimini ve öğrenci davranışını etkileyen faktörler Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sınıf ortamının düzenlenmesi (okul öncesi eğitim ortamının fiziksel özellikleri,etkinliklerin planlanması ve uygulanması) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Okul öncesi sınıflarında zaman yönetimi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sınıfta etkili iletişim, sınıf ortamında öğrenci motivasyonu ve güdülenme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Kuramları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bir sistem olarak sınıf yapısı Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sistemin özellikleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sınıf içi kural ve prosedürler Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sistem kuramına göre sınıf yönetiminde karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Okul öncesinde Aile Katılımı (okul-aile işbirliği) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS