CGP243 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP243
Ad Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin çocuk ruh sağlığına ilişkin temel bilgileri kazanması, ruh sağlığının öneminin kavranması, ruh sağlığı temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olması, kazanmış olduğu bilgilerini eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığının tanımı, ruh sağlığının önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Fırat, M., Kaya Bağdaş, Ç. (2021). Çocuk Psikolojisi Ve Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap : Ankara Babaroğlu, A. (2018). Çocuk Psikolojisi Ve Ruh Sağlığı. Vize yayıncılık : Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukluk dönemi ruhsal gelişim özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanır
ÖÇ03 Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini açıklar.
ÖÇ04 Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozukluklar karşısında doğru yaklaşımları uygular.
ÖÇ05 Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozukluklar karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına yardım eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar, Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Ruh Sağlığı Yerinde Olan ve Olmayan Bireylerin Özellikleri, Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Kekemelik Konuşamama) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Parmak emme- Tırnak yeme) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Enürezis - Enkoprezis) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Kıskançlık- İnatçılık-Tikler ) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Uyku ve Yemek Sorunları) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Korkular- Yalan Söyleme) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Saldırganlık) Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Otizm ve Çocukluk Şizofreni Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Öğrenme ve Temel Fiziksel İşlev Bozuklukları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Aile İçindeki Özel Durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri. Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS