CGP253 Çocukta Sanat ve Yaratıcılık

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP253
Ad Çocukta Sanat ve Yaratıcılık
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN


Dersin Amacı

Bu ders; öğrencilerin sanat ve estetik kavramlarını tanımlama ve açıklama becerisini kazanmalarını, yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamalarını, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamalarını, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamlarını tasarlamalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve yaratıcılık kuramları, önemi, yaratıcı çevrenin özellikleri, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkinin açıklanması, sanat ve estetik kavramları, sanatın tarihsel gelişiminin incelenmesi, okul öncesinde sanat öğretimi, yaratıcılığın geliştirilmesi, çocuğun sanatsal gelişim basamakları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çakmak, A. ve Geçmiş, H. (2018).Çocukta Sanat ve Yaratıcılık: Vize Yayıncılık

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Estetik ve sanat kuramlarına ilişkin tanımlar.
ÖÇ02 Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklar.
ÖÇ04 Yaratıcılığın basamaklarını açıklar.
ÖÇ05 Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar.
ÖÇ06 Yaratcılığı engelleyen faktörleri açıklar.
ÖÇ07 Yaratıcı etkinlikleri planlar.
ÖÇ08 Çocuğun sanatsal gelişim düzeyleri, sanat eğitiminin çocuğun gelişimine etkisini açıklar.
ÖÇ09 Çocuk resimlerinin karakteristik özelliklerinin inceler.
ÖÇ10 Çocuğun sanatsal yaratıcılık özelliklerinin inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Estetik ve sanat kavramları ve kuramları Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Yaratıcılık ve yaratıcılık kuramları, önemi, yaratıcı çevrenin özellikleri, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişki Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanatın tarihsel gelişimi ve okul öncesinde sanat öğretimi Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaratıcılık kavramı ve yaratıcılığın gelişimi Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklama Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yaratıcılığın basamaklarını açıklama Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklama Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratcılığı engelleyen faktörleri açıklama Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yaratıcı etkinlikleri planlama Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuğun sanatsal gelişim düzeyleri, sanat eğitiminin çocuğun gelişimine etkisi Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çocuk resimlerinin karakteristik özellikleri Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocuğun sanatsal yaratıcılık özellikleri Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Proje geliştirme ve sunma Sunum hazırlığı ve sunumun yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hazırlanan projelerin sunumu Sunum hazırlığı ve sunumun yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS