CGP218 Çocuk Animatörlüğü

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP218
Ad Çocuk Animatörlüğü
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Sedef ÖZET


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin animasyon ve animatör kavramlarının özelliklerini tanımlayabilmesi, okul öncesi eğitime uygun animasyon etkinliklerini tanıması ve uygun etkinlikleri planlayarak uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Animasyon ve animatör kavramları, animasyon programının özellikleri, animasyon türleri, animasyon çalışma programı, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreci.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Arslan, R., Pekşen, R., Sağlam, M. ( 2022). Çocuk ve Animasyon. Eğiten kitap: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Animasyon ve animatör kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Animasyon çalışma programının içeriğini tanımlar.
ÖÇ03 Animasyon türlerini ve animasyonun kullanıldığı yerleri açıklar
ÖÇ04 Animasyon programının özelliklerini tanır.
ÖÇ05 Animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurları ve nedenlerini bilir
ÖÇ06 Animasyon hizmetlerinde organizasyon şeması hazırlar
ÖÇ07 Animasyon planlama sürecini ve planlamada dikkat edilecek ilkeleri tanımlar
ÖÇ08 Animasyon organizasyonunu planlama basamaklarını açıklar
ÖÇ09 Animasyon organizasyon planını uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk Animatörlüğünün Tanımı Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuk Animatörlüğünün tarihi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Animasyonun Önemi Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Animasyon Çeşitleri Nelerdir Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Animasyon Materyalleri Nelerdir Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Çocuk kostümleri ve aksesuarları Animasyon etkinlik planı yaparak gelme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Çocuk organizasyonları nelerdir Animasyon etkinlik planı yaparak gelme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kostüm araştırması ve planlama Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Kostüm hazırlama ilkeleri Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Makyaj uygulamaları Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Yüz boyama Animasyon etkinliğinde görev almak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Doğum günü organizasyonu Animasyon etkinliğinde görev almak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Sahne makyajı Animasyon etkinliğinde görev almak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Çocuk oyunu canlandırma Animasyon etkinliğinde görev almak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS