YMOP325 Korrepetisyon

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP325
Ad Korrepetisyon
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER


Dersin Amacı

opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN Fantasie Pieces , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Strings , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Orch., T. ERDENER Konçerto , P. HINDEMITH Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN Concerto, C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto C.P.E.BACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, j.S.BACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN ES Çingene havasında , SİEGFRİED Konçerto, B0ZZA Ballade G.F HAENDEL Concerto in f min, S. STOJOVSKİ Fantasy, G. REİCHE Concerto, B. MARCELLO Sonata in A min. L. BERNSTEİN Elegy for Mippy II , J. S. BACH Suites, TELEMAN Fantasies , A. PRYOR Thoughts of love, H. W. HARR Santa Lucia, BİZET Menuet, BOZZA Rythmic, BEETHOVEN Sonatin

Notlar

P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
ÖÇ02 Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.
ÖÇ04 Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ06 Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir
ÖÇ07 Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ08 Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Şan hocasının verdiği 1. Lied'in piyano eşlikli deşifresi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Şan hocasının verdiği 2. Lied'in piyano Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 1. Lied ve 2. Lied'in tempolarında çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 1. Lied ve 2. Lied'in tempolarında ,nüanslarıyla çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Şan hocasının verdiği 1.antik Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Şan hocasının verdiği 2.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 1. Lied ve 2. Lied'in nüanslarıyla temposunda ve sözleriyle çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
9 2 lied ve 2 antik aryanın teknik ve müzikal Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 2 lied ve 2 antik aryanın ezbere Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 2 antik aryanın dinlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Verilen 1. aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Verilen 1. aryanın sözlerinin çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Verilen 1. aryanın temposunda çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Verilen 1. aryanın nüanslarıyla çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
17 Şan hocasının verdiği 2.aryanın Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
18 Şan hocasının verdiği 2.aryanın sözlerinin ve nüanslarının çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
19 2.aryanın nefes yerlerinin temposunun piyano eşliğiyle doğru çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
20 2.aryanın ezberinin çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
21 konser eserlerinin belirlenmesi ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
22 konser provası Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
23 seçilen 2.lied eserin deşifresinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
24 seçilen 2.lied eserin söz ve nüanslarının çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
25 seçilen 2.lied eserin temposunda çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
26 seçilen 2.lied eserin ezberinin çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
27 Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
28 Sınav programının dinlenmesi ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
29 sınav eserleri üzerine detaylı çalışma yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
30 sınav eserleri üzerine detaylı çalışma yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
31 sınava hazırlık Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
32 final sınavı Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS