Genel Bilgi
Kod | YMOP325 |
Ad | Korrepetisyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Didem ESKİYÖRÜK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Gizem GÖKÇE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN Fantasie Pieces , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Strings , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Orch., T. ERDENER Konçerto , P. HINDEMITH Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN Concerto, C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto C.P.E.BACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, j.S.BACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN ES Çingene havasında , SİEGFRİED Konçerto, B0ZZA Ballade G.F HAENDEL Concerto in f min, S. STOJOVSKİ Fantasy, G. REİCHE Concerto, B. MARCELLO Sonata in A min. L. BERNSTEİN Elegy for Mippy II , J. S. BACH Suites, TELEMAN Fantasies , A. PRYOR Thoughts of love, H. W. HARR Santa Lucia, BİZET Menuet, BOZZA Rythmic, BEETHOVEN Sonatin
Notlar
P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. |
ÖÇ04 | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir |
ÖÇ07 | Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ08 | Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şan hocasının verdiği 1. Lied'in piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Şan hocasının verdiği 2. Lied'in piyano | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | 1. Lied ve 2. Lied'in tempolarında çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | 1. Lied ve 2. Lied'in tempolarında ,nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Şan hocasının verdiği 1.antik | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Şan hocasının verdiği 2.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | 1. Lied ve 2. Lied'in nüanslarıyla temposunda ve sözleriyle çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | 1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | 2 lied ve 2 antik aryanın teknik ve müzikal | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | 2 lied ve 2 antik aryanın ezbere | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 2 antik aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Verilen 1. aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Verilen 1. aryanın sözlerinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Verilen 1. aryanın temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Verilen 1. aryanın nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
17 | Şan hocasının verdiği 2.aryanın | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Şan hocasının verdiği 2.aryanın sözlerinin ve nüanslarının çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | 2.aryanın nefes yerlerinin temposunun piyano eşliğiyle doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | 2.aryanın ezberinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | konser eserlerinin belirlenmesi ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | konser provası | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | seçilen 2.lied eserin deşifresinin yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | seçilen 2.lied eserin söz ve nüanslarının çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | seçilen 2.lied eserin temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | seçilen 2.lied eserin ezberinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Sınav programının dinlenmesi ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | sınav eserleri üzerine detaylı çalışma yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | sınav eserleri üzerine detaylı çalışma yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | sınava hazırlık | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | final sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |