Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 
| İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | MATS406 | 
| Ad | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri oluşturma becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
mevcut değil
Kaynaklar
Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2020, Ed.). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Notlar
Bolat, Y. İ., & Gülcü, A. (2022). Stem Temelli Matematik Uygulamaları. Efe Akademi Yayınları. Bilgili, S., & Çiltaş, A. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliği Oluşturma Süreçleri ve Öğretim Deneyimlerine Yansımaları. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(34), 559-585. MEMİŞ, T., BOZKURT, A., ÖZMANTAR, M. F., AĞAÇ, G., & GÜZEL, M. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Etkinliklere Yönelik Algılarında Oluşan Değişikliklerin İncelenmesi. Tamer KUTLUCA, Ph. D. Mehmet Necati CIZRELIOGULLARI, Ph. D., 714.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir. | 
| ÖÇ02 | Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. | 
| ÖÇ03 | Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir. | 
| ÖÇ04 | Matematik öğretiminde etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular. | 
| ÖÇ05 | Örnek etkinlikleri değerlendirebilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 4 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 5 | 
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | 5 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 | 
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 5 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 | 
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 3 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 3 | Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 4 | Örnek etkinlikleri değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 5 | Örnek etkinlikleri değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 6 | Etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 7 | Örnek etkinlikleri incelenme ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 9 | Etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | |
| 10 | Etkinlik hazırlama ve uygulama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 11 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 12 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 13 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||